اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر:

ملایر دارای 157 موقوفه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از وجود 157 موقوفه در سطح شهرستان ملایر خبر داد و گفت: تعدادی از این موقوفات امسال وقف شده است.

ملایر دارای 157 موقوفه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه است، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته ملموس در وقف در این شهرستان افق دید این واقفان که نشان از این دارد که موقوفات با توجه به ضروریات شهرستان وقف شده است.

وی مهم‌ترین نیات واقفان ملایر را شامل نیت در بخش آموزشی، درمانی و بهداشتی و روضه‌خوانی عنوان کرد و افزود: یکی از بزرگترین واقفان ملایر مرحوم سیف‌الدوله است که سه نیت در موقوفات ایشان وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از وجود 157 موقوفه در شهرستان ملایر خبر داد و بیان داشت: تعدادی از موقوفات نیز در سال جاری افزوده شده است.

وی وقف را چشمه همیشه جاری و باقیات‌الصالحات خواند و ابراز داشت: برخی واقفان اطلاعی از نیازهای شهرستان ندارند در این زمینه ما به واقفان مشاوره می‌دهیم که با توجه به نیاز شهرستان موقوفات خود را وقف کنند.

زین‌العابدینی با بیان اینکه نیات آموزشی و روضه‌خوانی تا حدودی در شهرستان اشباع شده است، افزود: در حال حاضر نیازهایی از قبیل کمک هزینه جهیزیه، مسکن، اشتغال جوانان، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و... از ضروریات شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد، گفت: ساخت استخر سیف‌الدوله، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، پروژه‌های عمرانی، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و... از مهم‌ترین ثمرات وقف در ملایر بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه شهرستان و اوقاف ملایر در سال جاری انجام شده که یکی از این برنامه‌ها تربیت حفاظ قرآن در چهار امامزاده ملایر بوده که سهمیه شهرستان یک هزار و 200 نفر است.

وی برگزاری مسابقات قرآن، مراسم روضه‌خوانی و اطعام‌دهی به صورت هفتگی و مراسمات مختلف با توجه به مناسبت‌ها در موقوفه سیف‌الدوله، تجمع عظیم هیئت مذهبی و عزاداران حسینی در تاسوعا در امامزاده عبدالله ملایر، سوگواره یاس نبوی، طرح آرامش بهاری، برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی و... را از جمله برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر در سال جاری برشمرد.

زین‌العابدینی در ادامه هزینه‌کرد بقاع متبرکه را در 9 ماهه سال جاری 160 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این مدت کل هزینه‌کرد موقوفات ملایر 2 میلیارد و 570 میلیون تومان بوده که مقداری از آن مربوط به استخر، دبیرستان سیف‌الدوله، پروژه فدک، پیوند و پروژه‌های عمرانی دیگر بوده است.

در پایان نیز از خبرنگاران ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/89013/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول