اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

ثبت 5 باب موقوفه جدید در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: امسال پنج وقف باب جدید به ارزش 800 میلیون ریال در این شهرستان ثبت شده است.

ثبت 5 باب موقوفه جدید در بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: وقف سنت ماندگار و به جای مانده از پیامبر گرامی اسلام (ص) است که سبب جلوگیری از مال‌اندوزی و ایجاد تعادل و توازن ثروت در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: در امر وقف، فرد برای کسب رضای الهی از بهترین اموال خود بخشی را به دیگران اختصاص می‌دهد که در دنیا و آخرت از اجر عظیمی برخوردار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه با بیان اینکه نقش وقف در توسعه عدالت اجتماعی و نشر و ترویج شعائر اسلامی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: نقش وقف و آثار و برکات آن باید در جامعه تبیین شود.

خدایی افزود: تعداد 380 موقوفه در شهرستان بشرویه وجود دارد که امسال نیز پنج وقف باب جدید به ارزش 800 میلیون ریال در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای طرح عمرانی امامزادگان گفت: طرح عمرانی بقاع متبرکه از سال 88 آغاز شده که این طرح در امامزادگان بشرویه در دست اقدام برای تصویب طرح جامع عمرانی از سازمان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تصریح کرد: درصد تخصیص اعتبار برای اجرای طرح عمرانی امامزادگان بسیار اندک است.

خدایی یادآور شد: تصویب نهایی طرح‌های جامع امامزادگان مستلزم گذشت زمان است که میزان پیشرفت فیزیکی آنها به پروژه‌های تعریف شده در هر سال بستگی دارد که در مجموع 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی علت کندی روند ساخت‌و‌ساز در بقاع متبرکه شهرستان را کمبود اعتبارات و درآمد و عواید نذورات عنوان کرد.

انتهای پیام/69006/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول