اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت نماینده مقام معظم رهبری در سوریه از اوضاع سوریه

‌ایران به تمام مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند/‌سوریه نیازمند اصلاحات است

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در سوریه به بیان دلایل حمایت ایران از سوریه و لبنان پرداخت و گفت: ‌نظام سوریه نیازمند اصلاحات است.

‌ایران به تمام مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کند/‌سوریه نیازمند اصلاحات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید مجتبی حسینی امروز در همایش «فتنه شام و راهبرد مقاومت» که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: در جهان کشورهایی هستند که مسلمان نیستند اما شعارهایی که سر می‌دهند زیباست و عناوین جالبی دارد که در همه جا مورد قبول است اما باید دید تا چه اندازه به آن پایبند هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که این شعارها را سر می‌دهند به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و در فکر هیمنه و سلطه بر جهان هستند حتی به اتباع خود رحم نمی‌کنند و در رسانه‌ها اهداف شومی را دنبال می‌‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه تمدن آنها در شکل دادن و سامان داده شدن منافع سرمایه داران است، به پیشینه قدرت در دنیا رجوعی کرد و گفت: در گذشته دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و هر انقلابی زیر پرچم یکی از این دو بلوک فعالیت می‌کرد اما انقلاب اسلامی این فرهنگ را در دنیا تغییر داد و مسئله آزادی ملت‌ها از هیمنه غرب را به عنوان ایده نو مطرح کرد.

وی ادامه داد: این مسئله برای سران این دو بلوک قابل تحمل نبود چون تا قبل از این ملت‌ها را به استعمار کشانده بودند و در امور داخلی کشورها دخالت می‌کردند.

آیت‌الله حسینی با اشاره به صدور پیام انقلاب اسلامی به سراسر جهان که هدف امام خمینی(ره) بود، گفت: کم کم بیداری‌های اسلامی در تونس و مصر به وقوع پیوست و نظام‌های آن به صورت دفعی ساقط شد و سران حلقه به گوش استکبار به زیر آمدند و این سبب نگرانی استکبار را فراهم کرد.

وی با اشاره به تحرکات درونی در بحرین بیان کرد: با بیداری اسلامی و شکسته شدن دیوار آهنی مصر اسرائیل احساس کرد اطرافش خالی شده است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ابراز داشت: زمینه مساعد برای ایجاد فتنه در سوریه به چند دلیل فراهم بود بنابراین سوریه را به عنوان کشور باسابقه انتخاب کردند تا با دخالت در آن و سرنگونی رژیم آن، جانشینی برای جمهوری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه در سوریه و کشورهایی مانند ترکیه احزاب و گروه‌های مختلفی وجود دارد گفت: در ترکیه و مصر افراد لائیک زیادند و سران احزاب اندیشه‌های لائیکی دارند اما عامه مردم مسلمان هستند.

آیت‌‌الله حسینی با اشاره به وضعیت سوریه گفت: استکبار می‌خواست حرکتی درست کند که ظاهر آن انقلابی باشد اما با آمریکا و اسرائیل سر سازش داشته باشد حالا چرا سوریه را انتخاب کردند چون زمینه‌هایی در سوریه بود که از نظر اجتماعی طبقه‌های مختلفی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود گروه‌های مذهبی مختلف در سوریه بیان داشت: به دلیل خوی نرم مردم سوریه، تندروهای این کشور جرأت ابراز وجود نداشتند بنابراین سوریه نمونه جامع معاشرت دینی است.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه با اشاره به نظام حاکم در سوریه گفت: حالت فوق‌العاده از اول حکومت حافظ اسد وجود داشت و حکومت سوریه ماهیتا حکومت سلطه بود و همین سبب شد تا به علما فشار آورده شود تا دشمن از آن برای وقوع انقلاب بهره‌برداری کند.

وی به دیگر علل انتخاب سوریه برای فتنه توسط دشمن اشاره کرد و گفت: نظام سوریه لائیک بود که لزوما به معنای ضد دین نیست؛ مباحث فسادهایی که در سوریه بود و در بسیاری از کشورها هم رایج است به عنوان فرصتی بود که دشمن پیش بینی می‌کرد می‌تواند از این طریق حرکت‌هایی را سازماندهی کرده و نظام سوریه را ساقط کند.

سوریه هرگز زیر سلطه غرب نرفت

آیت‌الله حسینی اظهار داشت: سوریه به آمریکا و اسرائیل نه گفت و بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، سوریه نرمش نشان می‌داد اما زیر سلطه غرب نبود.

وی ادامه داد: سوریه تنها کشوری بود که به انقلاب اسلامی احترام کرد. در زمان جنگ که همه کشورهای عربی علیه ایران حرف می‌زدند تنها سوریه بود که مساعدت‌های فراوانی کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه به بیان دلایل حمایت ایران از سوریه و لبنان پرداخت و گفت: ما انقلاب اسلامی کردیم یعنی به تمام مسلمانان جهان احساس مسئولیت می‌کنیم. اگر هم فرض کنیم جمهوری اسلامی نبود مصلحت دنیا این است که در خارج هزینه کنیم چون اگر کشوری محصور و محدود به مرزهای خود باشد در داخل خود خفه می‌شود.

وی با اشاره به رقابت ایران با آمریکا و سران استکباری در آمریکای لاتین افزود: اگر در لبنان هزینه می‌کنیم به دلیل این است که آمریکا و اسرائیل هزینه می‌کند چون برای گسترده شدن قدرت سیاسی خود باید هزینه کرد تا بتوان در نقاط مختلف دنیا جای پا باز کرد و این سیاست عاقلانه است و توجیه اقتصادی دارد.

دنیا از ایران به عنوان ابرقدرت نام می‌برد

آیت‌الله حسینی بیان داشت: اگر نتوانیم در دنیا خود را مطرح کنیم دنیا با ما معامله نمی‌کند و کشور بی‌اعتبار‌ی می‌شویم اما به لطف الهی امروز دنیا از ایران به عنوان ابرقدرت نام می‌برد.

وی با بیان اینکه سال‌های سال استکبار و نظام سلطه به دولت سوریه فشار می‌آورد که با ایران قطع ارتباط کند گفت: نظام در سوریه نظامی است که نیاز به اصلاح دارد اما هدف استکبار اصلاح نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه اذعان کرد: جمع اکثریتی در سوریه طرفدار و مدافع نظام و جمع اقلیتی طرفدار معارضین هستند ولکن اکثریت مردم نسبت به نظام اشکال دارند و دوست دارند نظام عوض بشود اما نه به دست معارضین.

وی خاطرنشان کرد: رعب و وحشت در سوریه حاکم است و وضعیت سوریه از این نظر نامطلوب است اما به این معنا نیست که گروه معارضین توانسته باشند سوریه را در دست بگیرند بلکه سوریه همچنان در دست دولت است.

انتهای پیام/78001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول