اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس:

اصلاحات در سوریه با توپ و تانک محال است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: انجام اصلاحات در کشور سوریه با توپ و تانک امکان‌پذیر نیست.

اصلاحات در سوریه با توپ و تانک محال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان اردبیل اظهار داشت: در صحنه منطقه‌ای اولویت اصلی و اساسی ما این است که بتوانیم از زنجیره مقاومت که از جمهوری اسلامی ایران شروع شده و تا مصر امتداد یافته است و شامل کشورهای همسایه نظیر عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و... شده است، حمایت کرده و این زنجیره را صیانت کنیم.

وی ضرورت حفظ شرایط موجود را خاطرنشان کرد و افزود: به عنوان یک فرصت تاریخی و فرصت استثنایی باید موقعیت پیش آمده را قدر بدانیم و با دفاع مشروع از دولت و مردم سوریه اجازه ندهیم اصلاحات در این کشور با توپ و تانک صورت بگیرد در حالی که ما معتقدیم اصلاحات در کشور سوریه با یک استراتژی مناسب و با استفاده از نیروهای داخلی باید انجام شود.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ما معتقدیم حضور نیروهای نظامی سایر کشورها در سوریه باید برچیده شده و با جلوگیری از گسیل کردن تروریست‌ها به سوریه با بهره‌گیری از گفتمان و از دریچه تعامل و همکاری اصلاحات مورد نظر را در این کشور انجام داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: معتقدیم تعیین تکلیف تمامی اصلاحات سیاسی، اجتماعی در صحنه سوریه توسط مردم سوریه و باید در پای صندوق رأی انجام شود.

وی اضافه کرد: اینکه با پول کشورهای مرتجع و سلاح کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی حکومت مشروع براندازی شده و جریان سلفی و القاعده ظهور و بروز پیدا کند از منظر ما قابل قبول نیست.

دامنه توسعه ارتباطات ما با ترکیه محدود می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تلاش ما این است تا به صورت عقلانی از مردم سوریه و حق و حقوق مادی و معنوی آنها دفاع کنیم و اجازه ندهیم تغییرات و جابه‌جایی توسط بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در صحنه قوت بگیرد.

حقیقت‌پور بیان کرد:‌ در شرایط کنونی نیز در منطقه با تغییر رویکرد ترکیه روبه‌رو هستیم ترکیه‌ای که داعیه بازگشت به اردوی اسلام را داشت امروز بر تقسیم منافع با غرب به عنوان پیاده نظام اندیشه سیاسی لیبرالیسم از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند.

وی گفت:‌ این کشور امروز در احیای جغرافیای قدیمی عثمانی تلاش بی‌وقفه‌ای را آغاز کرده که ادامه این روند و سیاست عقیم ترکیه سبب می‌شود دامنه توسعه ارتباطات ما با این کشور محدودتر شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ایجاد فضای تحرک برای تروریست‌ها و اجازه ورود به داخل خاک سوریه از طریق ترکیه و گسیل کردن نیروهای نظامی و استقرار موشک پاتریوت از جمله اقدامات خبیث ترکیه در تحولات اخیر سوریه است.

حقیقت‌پور تصریح کرد: ما در این رویکرد یک تناقض رفتاری و اقدام نامناسب را از کشور ترکیه شاهد هستیم که این رویکرد بیشتر نگرانی‌ها و دعواهای ترک‌ها را با سوری‌ها افزایش داده و تنش دو کشور را نیز بالا می‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات شاهد تحریک جریان پان‌ترک و پان‌آذری در ماه‌های اخیر از سوی گروه‌ها و جریان‌های مختلف ترکیه بودیم که آنها با مراجعه مجدد به حافظه تاریخ سعی می‌کنند چنین حرکت‌های بی‌ثمر را دوباره احیا کرده تا شاید به چنین اندیشه‌های مردود شده بازگشته و به بر هم زده شدن روابط ایران و ترکیه کمک کنند.

انتهای پیام/62004/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول