اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

استکبار جهانی جنگ فرسایشی در سوریه راه انداخته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: استکبار جهانی جنگ فرسایشی در سوریه راه انداخته است و قصد دارند، مردم و کشورهایی که از سوریه حمایت می‌کنند را خسته و دلزده کنند.

استکبار جهانی جنگ فرسایشی در سوریه راه انداخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شده بود، اظهار کرد: پنجم دی‌ماه سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح است، او کسی است که به آسمان‌ها رفته و با ظهور حضرت بقیه‌الله اعظم (عج) باز می‌گردد و در رکاب حضرت قائم با ظلم و بیداد جنگ می‌کند.

وی گفت: کسانی که در سوریه جنگ‌افروزی می‌کنند و مردم بی‌گناه آنجا را به خاک و خون می‌کشند، ادعا می‌کنند، مسیحی هستند، در حالی که اگر آنها به درستی مسیحی بودند هرگز دست به جنایت و بمب‌گذاری علیه مردم بی دفاع نمی‌زدند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان ادامه داد: در شرایط کنونی باید کلیسا فریاد بزند و در برابر جنایتکارانی که ادعا می‌کنند مسیحی هستند، واکنش نشان دهد و وقایع روی داده اخیر را در سوریه محکوم کند.

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی آمریکا و انگلیس باید از سرنوشت حکام لیبی، مصر و بحرین درس عبرت بگیرند، تصریح کرد: سردمداران آمریکا باید تاریخ را مرور کنند و ببینند در تاریخ چه بر سر فرعون و نمرودیان آمده است و آگاه باشند که روزی آه مظلومان و بی‌گناهان دامن آنها را می‌گیرد و به سرنوشت صدام‌ها و قذافی‌ها دچار می‌شوند.

اسماعیلی با اشاره به جنگ فرسایشی توسط استکبار جهانی در سوریه گفت: برنامه آنها این است که مردم و کشورهایی که از سوریه حمایت می‌کنند، را از جنگ خسته کنند،اما آنها از برگ برنده مردم و بیداری اسلامی و قدرت استقامت آنها بی خبر هستند. 

وی تاکید کرد: اگر جنگی در منطقه اتفاق بیفتد، دودش به چشم تمامی کشورهای خاورمیانه می‌رود و کسانی که آتش‌افروزی کردند، بیشترین صدمه را در این جنگ می‌بینند.

خطیب جمعه گلپایگان اظهار کرد: هفتم دی‌ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) است و باید در حرکتی بسیجی و از بیسوادی را در کشور ریشه‌کن کنیم و به جایی برسیم که دیگر در کشورمان بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به روز سوم دی‌ماه و نام‌گذاری چنین روزی به نام  ثبت احوال در کشور گفت: اداره ثبت احوال با جمع‌آوری و ثبت به روز رویدادهایی مانند ولادت، مرگ و میر، ازدواج و طلاق نقش مهمی در برنامه‌ریزی کشور دارد و باید همواره اعداد و آمارش به درستی در اختیار مسئولان کشوری قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین عملکرد یک ساله ستاد برگزاری نماز جمعه در شهرستان گلپایگان را خوب ارزیابی کرد و افزود: ستاد برگزاری نماز جمعه طی این مدت زحمات زیادی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن نماز جمعه در شهرستان متحمل شده است. 

وی همچنین از تشکیل کانون عهد آدینه در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: این کانون با هدف نگهداری از فرزندان خردسال مادران نمازگزار در مسجد جامع تشکیل می‌شود تا والدین فرزندانشان را در هنگام نماز جمعه به این کانون آورده و با آسودگی بیشتری در صفوف نماز جمعه حضور پیدا کنند.

خطیب جمعه گلپایگان با تاکید اینکه باید جوانان را با نماز جمعه آشتی دهیم، تصریح کرد: باید در محل برگزاری نماز جمعه جذابیت ایجاد شود تا قشر جوان و نوجوان در آن حضور پررنگ‌تری داشته باشند و ارتباط آنها با نماز منسجم‌تر شود.

انتهای پیام/2310/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول