اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک هشدار داد

اجرای سناریوی فتنه‌انگیزی سوریه در عراق

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک گفت: دشمنان در تلاش هستند سناریوی سوریه را نیز در کشور عراق پیاده کنند که امیدواریم خداوند آنان را به مذلت بکشاند تا نتوانند کاری از پیش ببرند.

اجرای سناریوی فتنه‌انگیزی سوریه در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند در تمام عرصه‌ها بتوانند وابستگی را بر کشور ما مسلط کنند.

وی افزود: دشمنان اگر جنگ اقتصادی را در پیش گرفته‌ و استقلال سیاسی را هدف گرفته‌اند، دور از انتظار نیست ولی ایادی داخلی آنان به چه قیمتی به استکبار جهانی کمک می‌کنند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند سناریوی سوریه را نیز در کشور عراق پیاده کنند که امیدواریم خداوند آنان را به مذلت بکشاند تا نتوانند کاری از پیش ببرند.

هدف دشمن دین‌زدایی و علم‌زدایی از ایران است

موسوی با اشاره به 21 دی ماه سالروز شهادت مصطفی احمدی روشن و رضایی‌نژاد از دانشمندان هسته‌ای جوان کشور تصریح کرد: گرچه آنان امام را ندیده بودند، جنگ تحمیلی را حس نکرده بودند و دوران انقلاب را درک نکرده بودند ولی از نظر علمی به جایگاه و مقامی رسیدند که دشمنان تاب نیاوردند و نتوانستند وجودشان را تحمل کنند به همین خاطر دست به جنایت بزرگ زدند.

وی اضافه کرد: دشمنان با به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای جوان می‌خواستند از کشور دین‌زدایی و علم‌زدایی کرده و استقلال سیاسی، ملی، فرهنگی، علمی و نظامی انقلاب اسلامی را به هم بریزند.

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیه 51 سوره مبارکه مائده خاطرنشان کرد: در این آیه از دوستی با یهودیان و مسیحیان منع شده است و ولایت غیر مسلمان نیز بر مسلمان در سه صورت متصور شده که منع شده است که می‌توان به ولای محبت، ولای نصرت و یاری و نیز ولای رهبری اشاره کرد.

موسوی افزود: یک مسلمان واقعی و مومن هیچ گاه دشمنان خدا را دوست ندارد چراکه هر کس دشمنان خدا و ائمه اطهار (ع) را دوست بدارد در عقیده مساوی با کفر و در عمل مساوی با فسق است و دیگر به خدا انتسابی نخواهد داشت.

اتحاد دشمنان برای نابودی اسلام

وی بیان داشت: یهود و مسحیت گرچه با هم در ارتباط هستند ولی اختلافات دامنه‌دار، عمیق و داخلی با یکدیگر دارند که طبق آیات الهی تا روز قیامت خواهد داشت ولی برای نابودی مسلمانان یک دست و متحد می‌شوند که مسلمانان هوشیار و آگاه باشند و ناخواسته آب در آسیاب دشمن نریزند.

خطیب جمعه شهر آبیک اذعان داشت: مسلمانان باید با تقوای الهی، بصیرت و آگاهی از دوستی با دشمنان اسلام پرهیز کنند چراکه هر کس ولایت دشمنان خدا را بپذیرد ظالم است و هم به خود، هم نوع و دین اسلام ظلم و خیانت کرده، ولایت خدا، ائمه اطهار (ع) و مؤمنان را رد کرده است که در فتنه سال 88 از سوی سران فتنه و آشوبگران شاهد بودیم که چگونه امامت و ولایت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را پذیرفته بودند و علیه نظام جبهه گرفته بودند.

موسوی یادآور شد: ولایت و رهبری در انحصار خدا، ائمه اطهار (ع) و مؤمنان خاص است و کسی نباید از آن ولایت عدول کند.

مسلمانان هرگز از اسلام دست بر نمی‌دارند

موسوی با اشاره به سالروز قیام 19 دی در قم گفت: قیام خونین 19 دی ثابت کرد که مسلمانان به ویژه ملت ایران هیچ گاه از مقدسات و اسلام دست بر نمی‌دارند و همواره مدافع روحانیت و مرجعیت هستند.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: 19 دی روز تاریخی، حماسه، شرف، شهادت و افتخار برای انقلاب اسلامی بود چراکه دشمن در آن روز از هیچ گونه تلاش، کوشش و ناجوانمردی دریغ نکرد ولی آثار شکست پهلوی در این قیام پدیدار شد.

انتهای پیام/77006/خ40/پ3003                                              

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول