اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

حماسه 9 دی تجلی وحدت در کشور بود / آمریکا دست از فتنه‌گری در سوریه بردارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین با اشاره به حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی تجلی وحدت و اتحاد در کشور بود که برای همیشه در اذهان ملت باقی می‌ماند.

حماسه 9 دی تجلی وحدت در کشور بود / آمریکا دست از فتنه‌گری در سوریه بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار داشت: پس از آن که عده‌ای واقعه تأسف‌بار فتنه 88 را به راه‌ انداختند و فتنه‌گر بودند، مردم بابصیرت ما توانستند با آن حضور خیره‌کننده خود در برابر جریان فاسد و فتنه‌گر ایستادگی کرده و حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی برای همیشه در اذهان ملت ایران ماندگار خواهد شد، تصریح کرد: نهم دی ماه سال 88 تجلی وحدت و اتحاد در کشور بود که مردم بیزاری خود را از فتنه‌گران اعلام کردند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله مرعشی تصریح کرد: آیت‌الله مرعشی مرد بسیار بزرگی بود که زحمات بسیاری در راستای نشر و ترویج فرهنگ اسلامی کشید.

عابدینی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله مرعشی با نماز و روزه‌های استیجاری توانست کتابخانه بزرگ و ارزشمندی را در شهر قم بنا نهد که باید بگوییم این کتابخانه از کتابخانه‌های بزرگ دنیا به شمار می‌آید.

وی آیت‌الله مرعشی را یکی از حامیان امام خمینی (ره) معرفی کرد و افزود: این شخصیت ارزشمند در طول عمر خویش شاگردان بزرگی را تربیت کرد و در جریان انقلاب اسلامی نیز یکی از حامیان امام خمینی (ره) بود.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ولادت امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: مردم می‌توانند با الگوبرداری از صفات و ویژگی‌های این امام همام بسیاری از مشکلات خود را در زندگی روزمره برطرف کنند.

عابدینی همچنین با اشاره به ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) تأکید کرد: مسئله حضرت عیسی مسیح (ع) و مسیحیان در عصر بیداری اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی اضافه کرد: حضرت عیسی مسیح (ع) یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین کسانی است که پیامبر اکرم (ص) را بشارت داد و یکی از مبشرین است.

عابدینی با بیان اینکه مسیحیان امروز به دنبال حق هستند، ابراز داشت: مسیحیان حتی برای امام حسین (ع) اظهار عشق، مودت و محبت می‌ورزند و امروز شاهد آن هستیم که گروه گروه پیروان حضرت مسیح (ع) به اسلام روی می‌آورند.

خطیب جمعه موقت قزوین با بیان اینکه سخنان حکیمانه حضرت عیسی مسیح (ع) در قرآن و روایات اهل بیت (ع) آمده است و مسلمانان بسیاری از مطالب این حضرت را می‌دانند، عنوان کرد: مسلمانان باید تکلیف مسیحیان صهیونیست که دستان ناپاکشان به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است را از مسیحیان حقیقی جدا کنند و مسیحیان حقیقی را دریابند و با آن‌ها حشر و نشر داشته باشند.

عابدینی در ادامه به بررسی مسائل اتفاق افتاده اخیر در کشور سوریه پرداخت و ضمن بیان اینکه آمریکا دست از فتنه‌گری در سوریه بردارد، گفت: رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و ایادی استکبار جهانی هر روز در کشور مسلمان سوریه به فتنه‌گری و آشوب‌انگیزی می‌پردازد تا با فتنه‌گری شعله‌های آتش را در این کشور دامن بزنند.

وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل و آمریکا می‌دانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی «سوریه حلقه اتصال بیداری اسلامی در منطقه به حساب می‌آید» و می‌خواهند رابطه این کشور با لبنان و فلسطین را محدود کنند و حائلی بین رژیم اسرائیل به وجود آورند.

امام جمعه موقت قزوین ابراز داشت: امیدواریم به زودی مردم سوریه پیروز شوند و رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و ایادی استکبار جهانی طعم شکست را بچشند.

عابدینی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله غفاری افزود: به محض شنیدن شهادت این مرد بزرگ در زندان‌های رژیم پهلوی طلاب و مردم قم برای بزرگداشت این عالم خواستند مراسمی را برپا کنند که مأموران پهلوی این اجازه را به آنها ندادند و بیشتر طلاب توسط رژیم پهلوی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: حضرت آیت‌الله غفاری خود را فدایی امام راحل (ره) می‌دانستند که امیدواریم این شهید بزرگوار با شهدای کربلا و ائمه اطهار محشور شوند.

عابدینی به حضور گسترده مردم ولایت‌مدار قزوین در مراسم تشییع شهید گمنام اشاره کرد و اظهار داشت: این حضور گسترده و باشکوه در مراسم تشییع این شهید گمنام به دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی نشان داد که مردم همیشه در صحنه بوده و هیچ‌گاه ایثارگری‌های شهدا را از یاد نخواهند برد و امروز به برکت خون شهدا و نهضتی که امام خمینی (ره) بنیان نهادند نام ایران، با عزت و اقتدار در تمام دنیا طنین‌انداز است و همچون نگینی می‌درخشد.

انتهای پیام/77003/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول