اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

دولت و مردم سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می‌پردازند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: دولت و مردم سوریه تاوان حمایت از مقاومت و همراهی نکردن با سیاستهای سازش‌کارانه غرب در منطقه را می‌پردازند.

دولت و مردم سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران با اشاره به اوضاع کشور سوریه و حمایت بی‌چون و چرای آمریکا و غرب از جنایت‌های تروریست‌ها و سکوت مجامع بین‌المللی در قبال این جنایات گفت: دولت و مردم سوریه تاوان حمایت از مقاومت و همراهی نکردن با سیاستهای سازش‌کارانه غرب در منطقه را می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ 70 ساله پیدایش اسرائیل غاصب و حامیان این رژیم در منطقه گفت: نزدیک به 30 سال رژیم پهلوی ایران حامی و تکیه‌گاه این رژیم غاصب و نامشروع بود و بعد از پیروزی انقلاب، بیش از 30 سال رژیم مصر این مأموریت را بر عهده داشت و بعد از موج بیداری اسلامی و تثبیت قدرت مقاومت در جنوب لبنان و غزّه، اکنون قرار است ترکیه نقش حامی و پشتیبان را برای رژیم صهیونیستی بازی کند پس به هر قیمتی که شده باید دولت سوریه که حائل بین رژیم صهیونیستی و ترکیه است از سر راه برداشته شود ، لذا با تمام توان به جنگ با مردم و دولت سوریه برخاسته‌اند.

تاجی بیان داشت: عاشوراییان با استقامت و پایداری در راه هدفی که انتخاب کرده بودند و در نهایت ایثار جانشان بزرگترین سرمایه زندگی آنها بود درس ایستادگی و مقاومت و در نهایت رسیدن به اهداف عالیه را به همه آزادی خواهان عالم آموختند و در رأس آنها امام حسین (ع) است که با فدا کردن همه هستی‌اش در این راه، این درس را برای همیشه به بشریت آموخت.

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز ولادت امام موسی بن جعفر (ع) و تبریک این میلاد مسعود گفت: امامان معصوم (ع) در طول زندگی پربار خویش برای احقاق حق و رهبری امت از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

حجت‌الاسلام تاجی گفت: در این راستا همه مشکلات و گرفتاری‌ها را امام به جان خرید و تحمل کرده‌اند به همین جهت آنها به عنوان الگوی صبر و پایداری در راه حق مطرح شده و سرمشق رهروان راه فضیلت گشته‌اند.

وی افزود:پیشوای هفتم شیعیان هم مانند دیگر امامان معصوم(ع) برای احیای فرهنگ اسلام و گسترش ارزشهای الهی در طول امامت 35 ساله خویش تمام مشکلات و سختی‌ها را به جان خریده و به فرهنگ صبر و مقاومت در راه اسلام معنای حقیقی بخشید.

امام جمعه چناران با اشاره به روز سوادآموزی از کارهایی که در طول بیش از 3 دهه برای آموزش و تعلیم در کشور و برای رفع بی‌سوادی انجام شده تشکر کرده و افزود: متاسفانه با تمام تلاش‌هایی که برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی تاکنون در کشور انجام شده اما ایران هنوز شاخصه‌های باسوادی را در دنیا به دست نیاورده و این موضوع در مجامع علمی و بین‌المللی همیشه به رخ ایران کشیده می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول