اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

آمریکا دست از تجاوز و کشتار در سوریه بردارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امروز آمریکا مسبب مشکلات کشورهایی است که به آن‌ها ظلم کرده است.

آمریکا دست از تجاوز و کشتار در سوریه بردارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: جمعه آینده سالروز حماسه تاریخی مردم در مقابله با فتنه‌گران است و این روز به شکل مردمی گرامی داشته می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر این‌که غربی‌ها باید به دستورات حضرت‌عیسی (ع) عمل کنند، ادامه داد: امروز آمریکا مسبب تمام مشکلات کشورهایی است که به آن‌ها ظلم کرده و به بحرین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ... چه ستم‌هایی که نکرده است.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: غربی‌ها باید دست از تجاوز و کشتار بردارند و به آموزه‌های مسیح (ع) عمل کنند.

علما با اشاره به هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام‌خمینی (ره)، گفت: امروز در موضوع سوادآموزی بسیار موفق عمل کرده‌ایم و تقریباً تمام نسل بعد از انقلاب باسواد هستند.

وی با بیان این‌که جشنواره سراسری عمار باید مورد استفاده قرار بگیرد، به اول دی ماه، سالروز رحلت آیت‌الله‌العظمی مرعشی نیز اشاره کرد و خصوصیت بارز ایشان را فرهنگ‌بان دانش و میراث اسلامی عنوان کرد و گفت: کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی دارای بیش از یک میلیون کتاب است و هشت هزار نسخه خطی در این کتابخانه وجود دارد که در خاورمیانه کم‌نظیر است.

علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفتم صفر، میلاد مسعود امام‌هفتم (ع)، تصریح کرد: امام موسی‌کاظم (ع) روش پدر و جد بزرگوارشان را در پیش گرفتند و شاگردان بسیاری از بزرگان اهل سنت از محضر ایشان استفاده کردند.

وی موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را از برنامه‌های اسلام عنوان کرد و ادامه داد: امروز در دنیا جنگ علم و دانش است.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد شدید از وضعیت حجاب در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر دین خوب شناخته می‌شد، این طور از احکام اسلام فاصله گرفته نمی‌شد و وضعیت خیابان‌ها این طور نبود.

علما با تأکید بر افزایش بصیرت در بین آحاد مختلف جامعه، گفت: مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر بصیرت دارند، چراکه بصیرت داشتن از افراد رئیس، کاسب، ‌مسئول و ... خوب می‌سازد.

گفتنی است، جمعه آینده سالروز حماسه تاریخی نهم دی گرامی داشته می‌شود.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول