اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

نتیجه تحریم‌ها شکوفایی استعدادها در کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: برگزاری رزمایش ولایت 91 به کسانی که تحریم‌ها را تشدید می‌کند، اعلام کرد نتیجه تحریم‌ها شکوفایی استعدادها، رسیدن به استقلال و در بسیاری از زمینه‌ها خودکفایی است.

نتیجه تحریم‌ها شکوفایی استعدادها در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با اشاره به اینکه گناه به عنوان تهدیدآمیزترین خطر برای انسان است، اظهار داشت: گناهان به دو دسته صغیره و کبیره تقسیم می‌شوند که بزرگترین آن شرک به خداوند متعال است.

وی افزود: یکی از نشانه‌های شرک پنهان این است که افراد مؤمن و موحد ناب هیچ چیز مانع یاد و ذکر خداوند از آنها نمی‌شود که در سوره مبارکه نور به آنها اشاره شده و در سوره جمعه به مؤمنان آلوده به شرک اشاره شده است، اینها نشانه‌های مؤمنی است که در او شرک وجود دارد.

مؤمن در مقابله با دشمنان از کس دیگر جز خدا نمی‌ترسد

عسکری تصریح کرد: مؤمن مخلص در مقابله با دشمنان خداوند جز از خداوند از کس دیگر نمی‌ترسند، اما مؤمن مشرک از مردم می‌ترسد، همانطور که از خدا بلکه بیشتر انسان‌ها می‌ترسد، اگر انسان برای منفعت خود و یا دیگری دروغ بگوید، نشانه‌های شرک خفی است که خود را در عمل نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این افراد نماز می‌خوانند اما در نماز ریاکار هستند و نماز می‌خوانند اما برخی چیزها را بر نماز مقدم می‌دارند، در صورتی که هیچ چیز بر نماز مقدم نیست، مگر یک سری موارد خاص و اضطراری در مسائل سیاسی برای دنیای خود و یا دنیای دیگران دروغ می‌گوید و این دروغ بیانگر این است که آلوده به شرک است.

امام جمعه جیرفت گفت: باید از هشدارهای قرآن و تاریخ درس بگیریم تا ایمان خالص داشته باشیم تا آنجا که میسر دین و دنیا یکی است، همه این مسیر را می‌روند اما اگر سر دو راهی که دین و دنیا از هم جدا می‌شوند مسیر دین را رفتیم این بیانگر ایمان خالص است، اما اگر راه دنیا را رفتیم، دین ما خالص نیست.

مردم  طرح ریشه‌کنی فلج اطفال را جدی بگیرند

عسکری اذعان داشت: از 17 تا 20 دیماه سال جاری ایمن‌سازی تکمیلی طرح فلج اطفال در شهرستان جیرفت برای کودکان زیر پنج سال انجام می‌شود، با توجه به اینکه ما با کشورهای افغانستان و پاکستان هم‌مرز هستیم و مواردی از این بیماری در این کشورها مشاهده شده است.

وی افزود: این طرح را که در راستای ایمن‌سازی انجام می‌شود، جدی بگیرید زیرا در صورت بروز این بیماری مشکلاتی برای خانواده، بهداشت و درمان جامعه و محرومیت مادام‌العمری برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند.

هیچ حسنه‌ای جایگزین وقف نمی‌شود

خطیب نماز جمعه اظهار دشت: 21 تا 27 ماه صفر به عنوان هفته وقف نامگذاری شده، وقف به عنوان یک صدقه جاریه و سنت و سیره حسنه‌ای است که از معصومان(ع) برای ما مانده است، هر حسنه‌ای به جای خود است و جایگزین صدقه جاریه وقف نمی‌شود.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در زمان تصدی حکومت اقدام به وقف کردند، این طور استفاده می‌کنیم که مسئولان در امر وقف پیش‌قدم باشند بدون زبان بلکه با عمل مردم را به کارهای خیر دعوت کنند، کسانی که تمکن دارند از وقف غافل نشوند.

عسکری تصریح کرد: جمعه هفته آینده رحلت جانسوز پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است و زیارت

پیامبر اکرم(ص) از راه دور در این روز قبل از نماز جمعه برگزار شود، جا  دارد به دنبال توهین‌هایی که برخی از بدخواهان به ساحت پیامبر اکرم(ص) کردند و کسانی که نمی‌توانستند گسترش اسلام و عظمت پیامبر اسلام را ببینند، جسارت کردند.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت 91 در آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان به وسعت بیش از یک‌میلیون کیلومتر مربع اظهار داشت: انواع جنگ افزارهای نظامی که همه تولید داخل و نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی است، اعلان قدرت نظامی و آمادگی دفاعی ایران بود.

رزمایش ولایت 91 پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه

عسکری بیان داشت: رزمایش ولایت 91 یک پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه ایران بود که ایران به عنوان کشور قدرتمند در منطقه می‌تواند به یک سپر دفاعی قدرتمند برای کشورهای ریز و درشت منطقه باشد.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر این رزمایش یک پیام نظامی محکم برای کشورهایی که در اندیشه تعدی و تجاوز هستند، داشت که با مشت آهنین ملت مسلمان ایران موجه می‌شود، ایران از یک قدرت نظامی بالایی برخوردار است، این در واقع یک دستور قرآنی است که هر آنچه در توان دارید آماده کنید، هم نیروی نظامی و هم تأمین ابزار نظامی برای اینکه دشمنان خدا و دشمنان خود را بترسانید تا کسی فکر تجاوز به این ملت را نداشته باشد.

نتیجه تحریم‌ها شکوفایی استعدادها، رسیدن به استقلال

امام جمعه جیرفت گفت: برگزاری این رزمایش به دنیایی که هر روز تحریم‌های ما را تشدید می‌کند، بیان داشت که نتیجه تحریم‌ها شکوفایی استعدادها، رسیدن به استقلال و در بسیاری از زمینه‌ها خودکفایی است.

عسکری بیان داشت: نتیجه شیعه‌هراسی این است که هر چه علیه اسلام تبلیغ کنند، دنیا بیدارتر می‌شود و به اسلام گرایش بیشتر پیدا می‌کند، حاصل این همه کار تبلیغی علیه شیعه حضور 17 میلیون نفر در روز اربعین حسینی در کربلای معلی است.

انتهای پیام/80002/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول