اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک توسعه صادرات:

بانک توسعه صادرات به دنبال رفع تحریم‌ها است/ مشکلی در نقل و انتقال وجوه و ارز نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان این‌که این بانک یک بانک ارزی است، گفت: با رفع تحریم‌ها و تلاش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود در حال حاضر مشکلی در نقل و انتقال وجه و پرداخت تسهیلات ارزی نداریم.

بانک توسعه صادرات به دنبال رفع تحریم‌ها است/ مشکلی در نقل و انتقال وجوه و ارز نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهمن وکیلی پیش از ظهر امروز میزبان اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد بود تا در مورد راه‌های افزایش ارتباطات و حمایت از صادرات و تولید این استان بحث و بررسی شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این نشست که با حضور جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس سازمان صنعت و معدن این استان برگزار شد، در دو بخش کشوری و استانی به مهم‌ترین مشکلات بانکی در حمایت از تولید پرداخت.

وکیلی، سیستم بانکی کشور را در کما خواند و بیان کرد: از آنجا که این بانک یک بانک ارزی است، گذر از تحریم‌ها مهم‌ترین دغدغه و مشکل ما است که موجب پرداخت هزینه‌های سه تا چهار درصد برای مبادلات وجوه و ارز از سوی این بانک شده است.

وی با بیان این‌که مدیریت بین‌الملل این بانک مأموریت مقابله با تحریم‌ها را دارد، افزود: با پیدا کردن واسطه اکنون هیچ مشکلی در نقل و انتقال وجوه نداریم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: سیستم بانکی اکنون در بین پاسخ دادن به دستگاه‌های نظارتی و انجام کارهای ریسک‌پذیر در شرایط خاص اقتصادی کشور دچار مشکل شده است و متأسفانه به جای دیدن این همه کار خوب فقط می‌پرسند چرا این کار اشتباه انجام شده و در چنین شرایطی بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وکیلی با برشمردن برخی از محدودیت‌های بانکی عنوان کرد: اکنون همه مشتریان و صادرکنندگان مشکلات را گردن بانک‌ها می‌اندازند ولی نمی‌دانند بانک‌ها چه می‌کشند و لحظه به لحظه باید پاسخگوی دستگاه‌های نظارتی باشند.

وی گفت: بانک توسعه صادرات کوچک است و پرونده‌های تسهیلاتی به صورت مداوم بررسی و نظارت می‌شوند که راهی نیست که در برخی موارد قانونی از جمله اخذ وثیقه را انجام دهیم.

انتهای‌پیام/82005/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول