اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

مدیران موفق در بحران‌ها مشخص می‌شوند/ تحریم‌ها را مدیریت کنید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: مدیران باید بتوانند در شرایط قحطی، خشکسالی و تحریم‌ها مسائل را مدیریت کنند.

مدیران موفق در بحران‌ها مشخص می‌شوند/ تحریم‌ها را مدیریت کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، جواد کمالی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان صفات مدیران در جامعه اسلامی اظهار داشت: مدیران باید در کار و زندگی خود دارای سعه‌صدر، تدبر و تفکر، تقوا، صبر، اخلاق اسلامی و ... باشند و یک مدیر در نظام اسلامی باید صبور باشد و مدیران ناموفق به دلیل اینکه در بطن وجودشان صبر الهی وجود نداشت دچار گمراهی و فتنه‌سازی شدند.

کمالی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قلعه‌گنج تصریح کرد: تلاش کنید در تمام مراحل کاری خود با تدبیر حرکت کنید و نخستین شرط موفقیت تدبیر در امور است و مدیریت بر مبنای تدبیر و اندیشه باشد و هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست.

وی با بیان اینکه اکثر مدیران از مقوله مدیریت اسلامی چیزی نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که 300 آیه در قرآن کریم در زمینه مدیریت اسلامی وجود دارد و به همین دلیل با مشکلات زیادی روبرو می‌شویم و اخلاق اسلامی آخرین راهکار برای مدیریت جهان است و نتیجه آن این است که در سایه مدیریت اخلاقی می‌توان جهانی را مدیریت کرد و این در حالی است که مسلمانان توجه‌ای به این اصل ندارند و دیگران این قوانین را از اسلام می‌گیرند و به خود ما دیکته می‌‌کنند.

کمالی افزود: مدیران نباید اعمال و خدمات خود را با کج‌خلقی، منت و بدرفتاری باطل کنند و مدیریت در شرایط سخت را همه بدانند و در شرایط مطلوب با تمام امکانات مدیریت معنا ندارد و مدیران باید بتوانند در شرایط قحطی، خشکسالی و تحریم مسائل را مدیریت کنند و در شرایط تحریم اقتصادی باید از کمترین امکانات بهترین استفاده را ببریم و در شرایط کمبود بهترین نتیجه را ببریم و همچنین مدیران باید روحیه اخلاقی و تدبر را در خود تقویت کنند.

کمالی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قلعه‌گنج گفت: باید در کارهای خود نظارت را جدی بگیرید و عوامل نظارتی خود را تقویت کنید و سپس با پیگیری امور به دنبال اجرای مطلوب فعالیت‌ها باشید و مدیران باید برنامه کاری منظم داشته باشند و آفت مدیر خوب عدم وجود برنامه‌ریزی است و برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تمام امور شکل بگیرد.

انتهای پیام/80006/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول