اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

تحریم دارویی ظلم بزرگی به مردم ایران است/ سازمان ملل سکوت نکند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک گفت: تحریم دارویی ایران توسط آمریکا و حامیانش ظلم بسیار بزرگی به مردم است که سازمان ملل باید جلوی این ظلم را بگیرد.

تحریم دارویی ظلم بزرگی به مردم ایران است/ سازمان ملل سکوت نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: ایراد بسیار جدی به گروه 1+5 وارد است و آن ایراد این است که چرا باید بخش پزشکی و دارویی ایران تحت تحریم‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند دولت ایران را تحت فشار قرار دهند اما ظلم آنان به مردم است که این پسندیده نیست.چرا سازمان ملل در برابر این ظلم سکوت کرده است با تحریم دارویی ایران حقوق ملت تضییع می‌شود.

دری نجف‌آبادی با تأکید براینکه توجه به سلامت در همه بخش‌ها در اولویت کارهای هر دولت قرار دارد بیان داشت: موضوع سلامت موضوع بسیار مهم و با اهمیتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار با دست‌اندرکاران بخش سلامت به آن تاکید داشتند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و به ویژه خیرین باید با کمک به دولت زمینه عبور از تحریم‌ها‌ را فراهم سازند بیان داشت: فشارهای سیاسی در بخش درمان تأثیر گذاشته و این در حالی است که همه باید بکوشند این فشارها را از بین ببرند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش تخصصی نیروی دریایی ارتش با عنوان ولایت 91 گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌ها و فشارهای دشمنان توانسته است اقتدار و امنیت کشور را در آب‌های ایران اسلامی حفظ و هر لحظه آماده دفاع از میهن اسلامی باشد که باید از این عزیزان قدردانی کرد.

امام جمعه اراک پیرامون جنایات اخیر آمریکا و صهیونیست در پاکستان و سوریه بیان داشت: این جنایت‌ها که در پاکستان و سوریه و با حمایت‌های آمریکا و ترکیه صورت می‌گیرد هیچ‌گاه از دل تاریخ محو نخواهد شد.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر، قیام برای خدا و اقامه صلاة از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف امام حسین(ع) در میدان مبارزه حق علیه باطل بود.

وی با تأکید براینکه امام حسین(ع) الگوی بشریت و انسانیت در خداپرستی، مبارزه علیه ظلم و ایستادگی در برابر کفر است، اظهار داشت: مکتبی که اما حسین(ع) برپا کرد تا قیام قیامت باقی خواهد ‌ماند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه جامعه بشریت نیازمند درس‌های عاشورا است، تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) در دل شیعیان نهفته است امام حسین(ع) مدافع مکتب اسلام، دین و معرفت و پاسداری اسلام و قرآن است که با قیام خود با جهل و نادانی مبارزه کرد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه باید اهل معرفت باشی تا درس مکتب عاشورا را فرا گیری، ادامه داد: درس دفاع از حق، حقیقت و ولایت در عمق جان شیعیان ریشه زده است و شیعیان باید مواظب باشند درس‌های مکتب عاشورا را هرگز فراموش نکنند.

وی همچنین با اشاره به دهه آخر ماه صفر گفت: برنامه‌های این دهه باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

انتهای پیام/87001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول