اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

کتابت خطبه حضرت زینب در زنجان اقدام برجسته‏ای است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: کتابت خطبه حضرت زینب (س) توسط هنرمندان این استان یک اقدام برجسته به شمار می‏رود.

کتابت خطبه حضرت زینب در زنجان اقدام برجسته‏ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‏الله شیخ علی خاتمی شامگاه سه‏شنبه در گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان اظهار داشت: هنرمندان احساسات متعالی خود را در قالب نثر، نظم، معماری، آینه‏کاری و سایر هنرها ابراز می‏کنند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان با به نمایش گذاشتن عواطف و احساسات خود دین خود را به اهل بیت (ع) ادا می‏کنند، خاطرنشان کرد: این امر سبب ماندگاری هنرمندان در جامعه و یادها نیز می‏شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) در عاشورا میدان‏دار بودند، اضافه کرد: ایشان امروز نیز میدان‏داری می‏کنند.

وی با اشاره به عظمت شخصیت و خطبه ایشان تصریح کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با این خطبه و ارزش آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت‏الله خاتمی با اشاره به اهمیت خطبه حضرت زینب (س) در مقابل یزید و خطبه فدکیه حضرت فاطمه (ع) یادآور شد: ترویج این خطبه‏ها در جامعه توسط هنرمندان استان زنجان گام مهمی محسوب می‏شود.

* کتابت خطبه حضرت زینب ترویج آن است

وی با تاکید بر اینکه کتابت خطبه حضرت زینب (س) توسط هنرمندان خوشنویس استان زنجان به نوعی ترویج این خطبه با ارزش به شمار می‏رود، ادامه داد: این اقدام هنرمندان از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ضمن سخنان خود با اشاره به شکوه و عظمت مراسم عزاداری استان زنجان در سال‌جاری خاطرنشان شد: مراسم عزاداری حسینیه اعظم بسیار خوب برگزار شد.

* برای تاثیر پیام‏های عزاداری باید برنامه‏ریزی شود

وی با تاکید بر اینکه مراسم عزاداری پیام‏های مختلفی دارد، اظهار داشت: به منظور اثرگذاری این پیام‏ها باید بیش‌تر برنامه‎ریزی شود.

آیت‏الله خاتمی با بیان اینکه در زمینه عزاداری در استان زنجان باید اقدامات زیادی صورت گیرد، تصریح کرد: امروز عزاداری‏های استان بین‏المللی شده است.

وی اضافه کرد: محتوای اشعار، قالب، آهنگ و حتی حرکت دست‏ها برای مردم نقاط مختلف جهان پیام دارد.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول