اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد

لزوم کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری و آیین‌های مذهبی

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری و آیین‌های مذهبی مسئله مهمی است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

لزوم کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری و آیین‌های مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی در مراسم محوری سالروز شهادت امام سجاد (ع) در حوزه علمیه کنگان اظهار داشت: ماه محرم و صفر تاثیر زیادی در حفظ ارزش‌های اسلامی دارد و تداوم مراسمات عزاداری سالار شهیدان موجبات حفظ و تقویت اسلام شده است.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به مراسمات عزاداری و آیین‌های مذهبی مسئله مهمی است که باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه کنگان در ادامه پیرامون نقش امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا به عنوان حامل و پیام‌رسان مطالبی را بیان کرد.

بحرانی مهم‌ترین بخش از زندگانی امام سجاد (ع) را مربوط به واقعه کربلا دانست که به امام (ع) چندین مسئولیت از جمله مسئله امامت و ولایت بعد از پدر بزرگوارش حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع)، ابلاغ پیام عاشورا و کربلا محول شد.

وی همچنین به تلاش‌های تبلیغاتی دستگاه بنی امیه برای پنهان کردن و عدم انتشار وقایع اتفاق افتاده در صحنه کربلا اشاره کرد و گفت: بنی امیه می‌خواست کربلا را در خود کربلا دفن کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: از راهکارهایی که امام سجاد (ع) برای مبارزه با حکومت جبار بنی امیه به‌ کار برد می‌توان به ایراد خطبه در معرفی خود، پدر، ذکر فضایل اهل بیت(ع) و معرفی آنان و اشک ریختن و گریه کردن بر پدر و شهیدان دشت کربلا اشاره کرد.

بحرانی افزود: امام سجاد(ع) با این راهکار، تحریک عواطف مردم، اعلام مظلومیت اهل بیت (ع) و زنده نگه داشتن خاطره کربلا و شهدای عاشورا را دنبال می‌کرد.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی تلاش می‌کنند باید با همه توان برای گسترش فرهنگ اسلامی بهره ببریم.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول