اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی آیینی

نمایشگاه خوشنویسی «ماتم» در اهواز گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه خوشنویسی «ماتم» با موضوع عاشورا با حضور هنرمندان خوزستانی و عرضه آثار هنرمند این استان «رضا زدوار» در گالری شمس افتتاح شد.

نمایشگاه خوشنویسی «ماتم» در اهواز گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در این مراسم که ظهر امروز با حضور هنرمندان برگزار شد علی اکبر اخلاصی نیا مشاور فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به ارزش خط نویسی گفت: ارزش این هنر به اندازه‌ای است که خداوند در قرآن کریم به نام قلم قسم یاد کرده است.

وی تصریح کرد: خط و نگاره خوب به ویژه اگر با مضامین بسیار بالا باشد، ارزشمند بوده و مانند یک دانشگاه آموزنده است.

اخلاصی نیا با اشاره به اینکه این نمایشگاه با موضوع عاشورا برپا شده است، گفت: با توجه به عبرت‌های عاشورا باید تغییر کنیم و عبرت بگیریم.

وی گفت: هنرمند عزیز، رضا زدوار با هنرنمایی هنر خوشنویسی نشان داد که هر کس در مسیر حسینی قرار گیرد، سرافراز خواهد بود.

همچنین امیر آهن جان مدیر امور فرهنگی و هنری شهرداری در این مراسم با اشاره به برگزاری این نمایشگاه گفت: شهرداری اهواز با فعالیت‌های هنری و فرهنگی که انجام داده، توانسته جایگاه فرهنگی خوبی در شهر داشته باشد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه کار ذاتی شهرداری در گذشته تنها خدماتی، رفت و روب و مسائل عمرانی بود، امروز می‌توانیم ادعا کنیم شهرداری به نهادی فرهنگی تبدیل شده است و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز توانسته به عنوان قوی‌ترین دستگاه فرهنگی در شهر اهواز به هنرمندان خدمات رسانی داشته باشد.

رضا زدوار سرپرست انجمن خوشنویسان اهواز و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: بعد از همه تلاش‌هایی که شیعیان در دهه اول محرم در برگزاری مجالس سوگواری سید و سالار شهیدان داشتند ما هم خواستیم در این ماتم شرکت کرده وبا هنر خود نشان دهیم که سهمی در این عزاداری‌ها داریم.

وی در ادامه در خصوص کلمه «ماتم» که عنوان این نمایشگاه خوشنویسی است، اظهارداشت: با قرار دادن کلمه ماتم برای این نمایشگاه می‌خواستم نشان دهم که همه ما در این ماتم شرکت داریم. هر چند که فلسفه عاشورا تنها غم و ماتم نیست و تمام کسانی که در آن واقعه به شهادت رسیدند در بهترین جای بهشت قرار دارند و ما نیز تا زمانی که درس و عبرت نگیریم در غم و ماتم هستیم.

به گزارش خبرنگار فارس، این نمایشگاه به مناسبت ماه محرم در نگارخانه شمس واقع در معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری از امروز تا 20 آذر ماه برپا است و علاقمندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 14 و بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/2247/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول