اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد:

وحدت هیئات در مراسم عزاداری حسینی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: وحدت هیئات در مراسم عزاداری حسینی ضروری است.

وحدت هیئات در مراسم عزاداری حسینی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی اظهار داشت: عاشورا بزرگترین دانشگاه مسلمین برای ایستادگی در مقابل ظلم و جور یزیدیان عالم است و باید تمامی ابعاد این واقعه عظیم و قیام امام حسین و یاران باوفای ایشان برای جامعه تشریح شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان از اولویت‌هایی است که اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد در سال جاری اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده و در دهه اول محرم شاهد آن بوده‌ایم و این اصل در برنامه‌های اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر نیز در دستور کار ما قرار دارد.

جمالی بیان داشت: درسی که اربعین به ما می‌دهد زنده نگه‌داشتن یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل طوفان تبلیغات دشمن است و یکی از بزرگترین نعمت‌ها، نعمت خاطره و یاد حسین بن علی (ع) و محرم و صفر است.

وی با تأکید بر ضرورت شرکت تمامی هیئت‌های مذهبی در مراسم اربعین حسینی، تصریح کرد: احترام به عاشورای حسینی و محرم و صفر یک فرضیه و امر بزرگ به شمار می‌آید.

این مسئول گفت: از عموم مردم برای حضور گسترده در مراسم عزاداری به ویژه اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) دعوت می‌کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد عنوان کرد: برگزاری مراسم عزاداری با حضور دستجات عزاداری و سخنرانی در فلسفه قیام حسینی از اهم برنامه‌های این نهاد در سالروز بزرگداشت اربعین حسینی است.

جمالی با اشاره به نقش زن در قیام عاشورا اذعان داشت: پس از تجلی اسلام در جهان و احیای حقوق از دست رفته زن در جامعه زن هویت و اصالت خویش را بازیافت و با حفظ ارزش‌های دینی در مسائل مهم اجتماعی سیاسی شرکت کرد.

وی تصریح کرد: حماسه کربلا یک رویکرد بزرگ سیاسی اجتماعی و تربیتی است که اگر این حماسه را احیا کننده اسلام بدانیم باید سهمی عظیم برای زنان در آن قائل شویم زیرا اگر زنان شجاع و با ایمان و پاک باخته در صحرای کربلا نبودند، رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: بانوان آگاه و معتقد، وظیفه دینی خویش را در قیام عاشورا، با حفظ هنجارهای اسلامی، به بهترین وجه به انجام رسانیده و نشان دادند که یک زن می‌تواند در بزرگترین و مهم‌ترین حماسه انقلابی و دینی عصر خویش سهمی عظیم و افتخارآفرین داشته باشد، تا در آینده نیز زنانی مخلص و با ایمان تداوم‌دهنده حرکت ایشان در راه حفظ مبانی و ارزش‌های اسلامی باشند.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول