اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب:

آسیب‌های عزاداری‌ محرم در داراب شناسایی و برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب گفت: در عزاداری‌های امسال دو آسیب حمل علم و راه‌اندازی تریلرهای تعزیه در خیابان‌ها برطرف شد و در عزاداری سال‌های آینده آسیب‌های دیگر نیز شناسایی و مرتفع می‌شود.

آسیب‌های عزاداری‌ محرم در داراب شناسایی و برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حجت‌الاسلام محمد بلوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی داراب عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با بیان اینکه آسیب‌ها به تدریج  وارد عزاداری‌ها شده است، اظهار داشت: در عزاداری‌های امسال دو آسیب حمل علم و راه‌اندازی تریلرهای تعزیه در خیابان‌ها برطرف شد و در عزاداری سال‌های آینده آسیب‌های دیگر نیز شناسایی و مرتفع می‌شود.

وی با انتقاد از نبود سطح دو حوزوی در حوزه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان خاطرنشان کرد: در صورت راه‌اندازی این سطح از دروس حوزوی در داراب، علاوه بر خودکفا شدن این شهرستان از نظر روحانی، مشکلات روحانیون اعزامی به شهر قم از نظر مسکن و هزینه‌های دیگر شهرهای بزرگ کم می‌شود.

در ادامه این جلسه سرپرست فرمانداری داراب عنوان کرد: مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصت مغتنمی برای انسجام اجتماعی است.

کرامت قاسمی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم دهه اول محرم گفت: برگزاری باشکوه مراسم عزاداری اهل بیت (ع) بیانگر عشق و ارادت مردم متدین به خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) بوده و آنچه مهم است اینکه شور و شعور باید تلفیق یابد و در کنار بیان احساسات مذهبی، فرصتی برای ترویج و تبلیغ معارف دین و سیره ائمه معصومین (علیهم‌السلام) فراهم شود.

وی، شورای فرهنگ عمومی را از شوراهای مهم و تأثیرگذار در ارتقای فرهنگ این شهرستان توصیف کرد و افزود: جهت‌دهی و سامان‌دهی مراسم مذهبی و از آن مهم‌تر، آسیب‌شناسی و تعیین راهکار برای حذف خرافه‌ها و انحرافات از مراسم عزاداری از وظایف و کارکردهای مهم این شوراست.

نماینده عالی دولت در داراب اضافه کرد: باید به صورت کارشناسانه و تخصصی، نقاط آسیب‌پذیر و مسئله‌دار در حوزه فرهنگ شناسایی و با رویکردی علمی و فرهنگی بررسی و مرتفع شود.

قاسمی با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم دهه آخر صفر از تمام دستگاه‌های ذیربط خواست با هماهنگی و تعامل نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی و ایام شهادت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) با حضور و مشارکت مردم ولایتمدار شهرستان داراب اقدام کنند.

در پایان این جلسه، حجت‌الاسلام رضا صادقی امام جمعه داراب با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ابراز داشت: اقدامات خوبی در راستای خرافه‌زدایی از مراسم عزاداری انجام شده و شورای فرهنگ عمومی با مشارکت روحانیون و ائمه جماعات این شهرستان برنامه‌های قابل توجهی را اجرا کرده‌اند.

انتهای پیام/ 2448/ذ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول