اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان خبر داد

فعالیت 150 هیئت مذهبی در عزاداری ماه صفر دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان از فعالیت 150 هیئت مذهبی در مراسمات عزاداری ماه صفر در دشتستان خبر داد.

فعالیت 150 هیئت مذهبی در عزاداری ماه صفر دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان هیئات مذهبی دشتستان اظهار داشت: حقیقت اسلام و باطن و ملکوت آن، همان ولایت و امامت است، لذا امامان معصوم(ع) بارها بر محوریت ولایت توجه داده‌اند و ایمان را به امامت معنا می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان یا تحت ولایت حق است یا تحت ولایت باطل قرار می‌گیرد و حد میانه و وسطی نیست، پس کسی نمی‌تواند بگوید که من اهل اسلام و ایمان هستم ولی ولایت را نمی‌پذیرم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان افزود: از این رو خداوند حکم می‌کند که اطاعت اولوالامر همان اطاعت خدا و رسول(ص) است، این بدان معناست که اولوالامر دارای عصمت در فکر و قول و عمل است و در هیچ مرتبه‌ای گرفتار باطل و اشتباه و خطا و مانند آن نیست.

محمودی‌نیا خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی مساجد بستر مناسبی برای رشد خلاقیت‌ها و بهره‌وری برای سنین مختلف از کودک تا جوان در قالب برنامه‌های فرهنگی است.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان با اشاره به هجمه فعالیت‌های سایبری غرب علیه کشورمان اضافه کرد: وجود تشکل‌های دانش بنیان و مدیریت دانش در تعامل کانون‌های فرهنگی و هیئات مذهبی با دستگاه‌های اجرایی کشور چشم‌اندازی روشنی را برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی مهیا می‌کند.

محمودی‌نیا با اشاره به فرارسیدن ماه صفر اظهار داشت: ماه صفر، ایام اندوهی است که با اربعین حسینی آغاز شده و با رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) خاتمه می‌یابد.

وی از فعالیت 150 هیئت مذهبی در مراسمات عزاداری ماه صفر در دشتستان خبر داد و گفت: از همه امکانات موجود برای افزایش محتوای برنامه‌ها بهره می‌بریم.

محمدجواد غلامحسین‌زاده، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی نیز با ارائه گزارشی از آمادگی هیئات مذهبی برای حضور در عزاداری ماه صفر و همچنین گردهمایی هیئات مذهبی در اربعین حسینی(ع) خبر داد.

مسئول کانون مداحان وابسته به اداره تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: اربعین حسینی(ع) شاخه‏‌های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده است.

ابوذر ارمی اظهار داشت: اربعین، صدای عدالت و صداقت و شاخه‌‏های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده و تا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است.

مسئول کانون مداحان شهرستان دشتستان با اشاره وضع حکومت سلسله بنی امیه اضافه کرد: عاشورا، روز شهادت حماسه‌سازان و اربعین، روز زیارت مرقد عاشوراسازان است، عاشورا، خروش خون حسین و اربعین پژواک این فریاد ظلم‌شکن است.

انتهای پیام/2451/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول