اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان استان زنجان:

کتابت ناحیه مقدسه سبب ترویج هنر خوشنویسی در زنجان است

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان استان زنجان گفت: همایش کتابت ناحیه مقدسه سبب ترویج هنر خوشنویسی در استان زنجان است.

کتابت ناحیه مقدسه سبب ترویج هنر خوشنویسی در زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید حمید آل‌یاسین شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم کتابت زیارت ناحیه مقدسه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 70 خوشنویس و هنرمند به منظور کتابت این زیارت دعوت شده بودند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‏های مختلفی شبیه کتابت زیارت ناحیه مقدسه در استان زنجان برگزار شده بود که کوچک‏تر و محدودتر از این همایش است، خاطرنشان کرد: کتابت زیارت ناحیه مقدسه گام بسیار مهمی در ترویج خوشنویسی به شمار می‎رود.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان استان زنجان با بیان اینکه همایش کتابت زیارت ناحیه مقدسه از گستردگی بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این همایش ابتکار بزرگی در استان زنجان است که با تداوم آن هنر خوشنویسی رونق پیدا می‏کند.

آل‌یاسین با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت خوشنویسی در استان زنجان بسیار خوب است، اضافه کرد: در حال حاضر خوشنویسان و هنرجویان کم‌نظیری در استان در این رشته هنری فعال هستند.

* کسب مقام‏های مختلف توسط خوشنویسان زنجانی

وی با بیان اینکه برخی از خوشنویسان استان زنجان در سطح ملی نیز مطرح هستند، ادامه داد: مقام‏ها و عناوین مختلفی نیز توسط این هنرمندان در سطوح گوناگون کسب شده است.

عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان استان زنجان به وجود بیش از 70 هنرمند خوشنویس در استان زنجان اشاره کرد و افزود: استعدادهای بالقوه زیادی در زمینه خوشنویسی در استان زنجان وجود دارد که باید مورد توجه باشد.

این هنرمند زنجانی با تاکید بر اینکه جا برای کار در هنر خوشنویسی استان زنجان وجود دارد، یادآور شد: همکاری مسئولان استان به ویژه حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه مورد نیاز است.

 

* زنجان قطب خوشنویسی کشور است

وی با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از قطب‎های هنر خوشنویسی کشور محسوب می‏شود، اذعان داشت: تغییر و تحولات ایجاد شده در انجمن خوشنویسان تهران سبب کندی روند پیشرفت در این رشته شده است.

انتهای پیام/73006/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول