اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

فعالیت 120 مبلغ و مبلغه در مراسم عزاداری دهه آخر صفر کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 120 مبلغ و مبلغه در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در کنگان خبر داد و گفت: افزایش کیفیت برنامه‌های مذهبی مهم‌ترین اولویت این نهاد است.

فعالیت 120 مبلغ و مبلغه در مراسم عزاداری دهه آخر صفر کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ظهر امروز در نشست فعالان قرآنی و مذهبی کنگان اظهار داشت: قرآن منبع فیض بی پایان است که به برکت دولت اسلامی و با اهداء خون هزاران شهید خدایی به شکل آسان و راحت در اختیار مردم و جوانان این مرز و بوم قرار دارد و سعادتمند آن کسی است که از ظرفیت‌های این دنیا و از گوهر وجودی خویش در راه استفاده از قرآن و تعالیم آسمانی آن استفاده کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان با تقدیر از گروه تواشیح شهرستان کنگان افزود: اجرای تواشیح یکی از هزاران ظرفیت‌های کلام وحی است که کانون فرهنگی شهید آوینی وابسته به این اداره با هدایت و رهبری گروهی با نام طه‌الامین با استفاده از جوانان و فعالان قرآنی گام مهمی در معرفی ظرفیت‌های قرآن برداشته است.

وی با اشاره به اهمیت برپایی مراسمات انس با قرآن اضافه کرد: مراسم انس با قرآن و همنشینی با کلام وحی فرصتی مضاعف برای تامل و تدبر در آیات آسمانی است.

اهرمی بیان داشت: در همین زمینه محفل قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و عقیدتی سیاسی منطقه انتظامی کنگان در روز یکشنبه 3 دی 91 با دعوت از جوانان در سالن اجتماعات منطقه انتظامی این شهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: کنگان دارای ظرفیت‌های ارزشمند قرآنی و دینی است و باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت‌ها ببریم.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان با اشاره به برپایی باشکوه مراسمات دهه اول محرم گفت: در دهه نخست محرم سال‌ جاری جمع زیادی از مبلغان و مبلغات در مناطق مختلف شهرستان کنگان به تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام حضرت سیدالشهداء(ع) پرداختند.

اهرمی با بیان اینکه اعزام مبلغ دهه محرم سال‌ جاری نسبت به اعزام سنوات گذشته 15 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: این تعداد مبلغ شامل مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم و اصفهان، طرح هجرت، سازمان اوقاف و امور خیریه، دفتر مراجع، مبلغان و مبلغات مقیم بودند که در مساجد و هیئات مذهبی شهر و روستا در دهه نخست محرم 1434 هجری به ترویج احکام نورانی اسلام همت کردند.

وی گفت: موضوعات سخنرانی‌های مطرح شده شامل بیان احکام و مسائل شرعی، بازگویی واقعه تاریخی عاشورا، جلسات پرسش و پاسخ، جلسات دعا و نیایش، پیگیری مسائل اجتماعی و فرهنگی، مشارکت و همفکری با روستائیان، برپایی گفتمان‌های دینی دانش‌آموزی با موضوع حماسه حسینی، بیان بایسته‌های عزاداری صحیح و تاریخ اسلام، برپایی جلسات قرآن و تفسیر، بیان احکام الهی، بیان آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی بوده است.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 120 مبلغ و مبلغه در مراسمات عزاداری دهه آخر صفر در کنگان خبر داد و اذعان داشت: افزایش کیفیت برنامه‌های مذهبی مهم‌ترین اولویت این نهاد است.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول