اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خبر داد

مشارکت 150 تشکل مذهبی کنگان در عزاداری محرم و صفر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان از مشارکت 150 تشکل مذهبی در عزاداری محرم و صفر خبر داد.

مشارکت 150 تشکل مذهبی کنگان در عزاداری محرم و صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران هیئات مذهبی شهرستان کنگان اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دین مبین اسلامی نیازمند مشارکت و هم‌دلی تمامی مردم و مسئولان است و در این میان هیئات مذهبی نقشی مهم ایفا می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: با مشارکت هیئات مذهبی در سراسر شهرستان و برنامه‌ریزی اداره تبلیغات اسلامی مطلوب‌ترین برنامه‌ها را در ماه محرم شاهد بوده‌ایم و برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر مطلوب‌تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

اهرمی بیان داشت: علم کردن عزای امام حسین(ع) در سراسر این شهرستان با حضور تاثیر گذار اقشار مختلف از پیر و جوان یعنی اظهار ارادت به آن امامی که برای برای برافراشتن علم اسلام سر از پا نشناخت و در دل شمشیر و نیزه‌های یزیدیان نفوذ کرد و خم بر ابرو نیاورد.

وی با اشاره به فضایل ماه محرم و صفر برای انسان‌، اضافه کرد: ماه محرم ماه جلای دل و صفای باطن و اظهار اخلاص به ساحت مقدس اسلام عزیز است.

این مسئول اذعان داشت: به منظور برگزاری باشکوه برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، 150 تشکل دینی که متشکل از 120 هیئت مذهبی ، 15 کانون فرهنگی گرفته و 15 انجمن اسلامی و هیئات دانش‌آموزی است، در برنامه‌های محرم و صفر شهرستان کنگان فعالیت‌ دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان عنوان کرد:‌ تا نام و یاد امام حسین(ع) زنده است و ما در عزای سرور و سالار شهیدان به سوگ می‌نشینیم، زندگی و شرف ما در بیمه آن امام والا مقام است.

اهرمی با اشاره به برگزاری 130 ویژه برنامه دهه اول محرم در شهرستان کنگان، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و با همکاری روحانیون، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌های وابسته اداره 130 ویژه‌برنامه فرهنگی در دهه اول محرم در سطح این شهرستان اجرا شد.

وی یادآور شد: در ماه محرم مردم با امور اعتقادی خویش پیوندی دوباره می‌بندند و دستورات دین خود را از حسینیه‌ها، تکایا و مساجد به خانه‌های فکر و دل خود به ارمغان می‌برند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و اشک بر آن حضرت از وظایف ما در زمان غیبت امام زمان(عج) است.

اهرمی از مشارکت 80 هزار کنگانی در عزاداری ماه محرم و صفر در کنگان خبر داد و ابراز داشت: این اداره توانسته در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، علما عظام و مراجع تقلید مبنی بر حضور حداکثری با اعزام 120 مبلغ و مبلغه، 50 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) و دعوت از سخنرانان مشهور کشوری، زمینه حضور بیش از 80 هزار نفر را در برنامه‌های محرم و صفر فراهم کند.

انتهای پیام/2451/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول