اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

حضور پرشکوه دانش‌آموزان در عزاداری روز اربعین

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش فارس از حضور پرشکوه دانش‌آموزان استان به عنوان نماینده نسل جوان ایران در مراسم عزاداری یکپارچه روز اربعین خبر داد.

حضور پرشکوه دانش‌آموزان در عزاداری روز اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، محمد حسین روزیطلب اظهار داشت: مراسم عزاداری اربعین امسال در شیراز بهترین فرصت برای نزدیکی قلوب، ترویج معنویت و تقویت انسجام مردم در جامعه اسلامی است.

این مسئول افزود: جامعه بشری در طول تاریخ مدیون امام حسین و آزاداندیشی او است و تا روز محشر دنیا از خوان و نعمت پربرکت آن امام بهره‌مند می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداری بر این امام عزیز در روز اربعین بهترین فرصت برای نزدیکی قلوب و ترویج معنویت در جامعه اسلامی و تقویت انسجام مردم شیراز به ویژه در بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: حادثه عظیم محرم سال 61 هجری یک واقعه منفصل از تاریخ نیست بلکه نقطه عطف یک حرکت و جریان تاریخی است که از اول عالم و خلقت آدم آغاز شده و تا پایان دنیا نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به صف‌بندی حق و باطل در دنیای امروز بیان کرد: استکبار جهانی از تمام قدرت‌های خود استفاده می‌کند تا هرجایی صدا و ندای حقی برآید با او مقابله کند اما وعده الهی و تاریخ نشان داده که آنها شکست می‌خورند.

به گفته وی، در کشوری که همواره به پیروی از اهل بیت ارادتی ویژه داشته و تمسک به اهل بیت را افتخار و شیوه زندگی خود می‌داند و ولایتمداری خود را در صحنه‌های گوناگون به اثبات رسانده، بی‌گمان راه سرخ نهضت حسینی راهی است که افتخار پیروی از آن برای همیشه مانند نگینی بر تارک پیشانی ایران اسلامی و مردم ولایتمدار آن می‌درخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه اگر در جامعه فرهنگ تعاون، همکاری، مشارکت و اتحاد در تمام امور از قبیل مسائل اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و عبادی ترویج شود تمام توطئه‌های خبیثانه دشمن نقش بر آب می‌شود، خاطرنشان کرد: ملت ما ثابت کرده همان‌طور که در بسیاری از مسائل به عنوان الگوی ملت‌های دنیا مطرح شده در سایر موارد نیز می‌تواند به عنوان الگویی تمام‌عیار برای دنیا معرفی شود.

روزیطلب ابراز داشت: فرهنگیان و دانش‌آموزان فارس در مراسم اربعین امسال در روز پنجشنبه 14 دی ماه جاری دوشادوش تمام آحاد جامعه و به در یک صف و در یک اجتماع حضور یافته و به جهانیان ثابت می‌کنند که نسل امروز ما نسل محرم و عاشورا است .

به گزارش فارس، مراسم اربعین حسینی امسال در شیراز به صورت یکپارچه در ساعت 9:30 صبح روز پنج‌شنبه 14 دی ماه جاری در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول