اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقد و بررسی وضعیت خوشنویسی ایران در فرهنگسرای ولاء

نمایشگاه خوشنویسی عاشورائیان در نگارخانه شیخ صدوق برپا شد

خبرگزاری فارس: نگارخانه شیخ صدوق با آثار خوشنویسی عاشورایی «چلیپا» و کارگاه نقد و بررسی وضعیت خوشنویسی ایران از دوم دی ماه میزبان هنردوستان است.

نمایشگاه خوشنویسی عاشورائیان در نگارخانه شیخ صدوق برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، نگارخانه شیخ صدوق(ره) با آثار خوشنویسی عاشورایی «چلیپا» و کارگاه نقد و بررسی وضعیت خوشنویسی ایران از 2 تا 20 دی‌ماه میزبان هنردوستان است.

در کارگاه نقد و بررسی وضعیت خوشنویسی ایران که با حضور اساتید خط در افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی چلیپا برگزار می‌شود، بیش از 30 تابلو خوشنویسی از آثار سمیه اناری و فریبا میرزایی دو هنرمند خطاط شهرری، به سبک خط شکسته نستعلیق، نستعلیق و سیاه مشق در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

سمیه اناری، نزدیک به 8 سال است که در زمینه هنر خطاطی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون هنرجوی دوره فوق ممتاز سبک نستعلیق زیرنظر استاد جواد صادقی است و دوره فوق ممتاز سبک شکسته نستعلیق را نیز از محضر اساتید انجمن خوشنویسان شهرری چون استاد محمد آقایی و استاد صفر نورزاد فراگرفته است.

وی تاکنون آثار خود را در نمایشگاه های مختلفی از جمله نمایشگاه «فجر» به همت معاونت اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه 20 و انجمن خوشنویسان شهرری (سال 88)، جشنواره «کتابت قرآن» اداره آموزش و پرورش شهرری (سال 89)، جشنواره خوشنویسی «فجر» به همت امور بانوان شهرداری منطقه 20 و انجمن خوشنویسان شهرری (سال 88)، نمایشگاه «هشتمین حجت‌ اسلام» اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری (سال 90) و جشنواره «ماه ترین ماه خدا» به همت معاونت امور اجتماعی، فرهنگی شهرداری منطقه 20 (سال 87) در معرض دید عموم قرار داده است.

آثار وی جزء آثار برگزیده نمایشگاه فجر شناخته شده و در جشنواره «ماه ترین ماه خدا» نیز موفق به کسب رتبه اول شده است.

فریبا میرزایی نیز فعالیت خود را در زمینه هنر خوشنویسی، از سال 85  زیر نظر اساتید انجمن خوشنویسان شهرری آغاز کرده است.

وی دوره ممتاز سبک نستعلیق را، زیر نظر استاد جواد صادقی و سبک شکسته نستعلیق فوق ممتاز را در محضر اساتید و پیشکسوتان این سبک، استاد صفر نورزاد و استاد عباس نوری طی نموده است.

آثار این هنرمند خطاط، تاکنون در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره «طواف تا ولایت» بنیاد رودکی (سال 88)، جشنواره «کوثر» به همت امور بانوان شهرداری منطقه 20 (سال 88 و 91)، نمایشگاه خوشنویسی «فجر» (سال 88) و جشنواره «کتابت قرآن» (سال 88 و 90) به نمایش گذاشته شده است.

آثار وی جزء آثار برگزیده نمایشگاه فجر شناخته شده و در جشنواره کتابت قرآن کریم نیز موفق به کسب رتبه شده است.

کارگاه نقد و بررسی خوشنویسی نیز همزمان با افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی عاشورایی «چلیپا» در نگارخانه شیخ صدوق، برگزار می‌شود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه خوشنویسی چلیپا می‌توانند از تاریخ دوم تا بیست دی ماه، از ساعت 9 الی 18 به نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شیخ صدوق (ره) به آدرس شهرری، فلکه اول دولت آباد، پارک مهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول