اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد:

گچساران می‌تواند قطب برگزاری عزاداری حسینی در کشور باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که گچساران قطب برگزاری عزاداری حسینی در کشور است، این شهر می‌تواند هم‌پای شهرهای معروف دیگر در کشور و در این ارتباط بدرخشد.

گچساران می‌تواند قطب برگزاری عزاداری حسینی در کشور باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مسلم رحیمی امروز در مراسم تجلیل از مداحان و پیرغلامان این شهرستان که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با بیان این‌که رسانه ملی و صدا و سیما متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: در چند سال اخیر صدا و سیما حرکت خوبی را با مداحان و هیئات مذهبی در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری پرشور مراسم‌های عزاداری در شهرستان‌های زنجان، بم و اردبیل افزود: گچساران به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌هایی که هیئات مذهبی در این شهرستان دارای سابقه زیادی است، می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم عزاداری کشور مطرح شود.

رحیمی ابراز داشت: هدف از برگزاری این مراسم که با همکاری نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، تبادل نظر، تعامل و برنامه‌ریزی با مداحان و پیر غلامان در راستای برگزاری مراسمی بزرگ و باشکوه در گچساران است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: هدف برگزاری مراسمی بزرگ از عزاداری مردم گچساران است که این مراسم به صورت زنده از طریق صدا و سیما برای سراسر کشور پخش می‌شود.

رحیمی اجرایی شدن این اقدام مهم و بزرگ مذهبی فرهنگی را منوط به ایجاد بستر‌هایی از جمله سرودن شعرهای حماسی و عزت‌مدارانه در زمینه نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: اینکه که برخی می‌گویند امام حسین(ع) زیر لگدهای شمر در خواست آب می‌کرد در هیچ مقتلی نوشته نشده است، امام حسین (ع) «هل من ناصر ینصرنی» و «هیهات من‌الذله» را با عظمت می‌گفت.

وی تأکید کرد: شعرهای سروده شده در وصف امام حسین(ع) و نهضت عاشورا باید نشانه اقتدار شیعیان باشد و به ‌گونه‌ای نباشد که وهابیون از ما ایراد بگیرند.

وی با بیان این‌که اگر امروز صدایی در مقابل ظالمان در سراسر دنیا ایستاده است، آن صدا مربوط به مسلمان است، خاطرنشان کرد: این رفتار و خصوصیت شیعیان در دفاع از مظلوم، از خون امام حسین(ع) نشأت گرفته است.

رحیمی گفت: روز هشتم محرم هر سال به پخش عزاداری زنجانی‌ها اختصاص دارد و ما نیز می‌توانیم با توجه به وجود قابلیت‌های گچساران در زمینه مداحی و هیئات مذهبی، روز دیگری را برای برگزاری و ثبت مراسمی بزرگ و باشکوه انتخاب کرده و آن را در سراسر ایران اسلامی از طریق صدا و سیما پخش کنیم.

وی وجود محلی وسیع برای برگزاری مراسم بزرگ عزاداری گچسارانی‌ها لازم و ضروری دانست و یادآور شد: این مکان باید نقطه‌ای قابل دسترس برای همه مردم باشد.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اظهارات بعضی از مداحان مبنی بر عدم حضور آنها در برنامه‌های تلویزیونی به خاطر اینکه فکر می‌کنند چنین اقدامی از نشانه‌های ریاکاری است، ابراز داشت: تبلیغ دین بر همه افراد واجب است و تاسوعا، عاشورا و مراسمات عزاداری امام حسین (ع) را اگر برجسته کنیم، این امر سبب ترویج و تبلیغ نهضت عاشورا می‌شود.

انتهای پیام/82014/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول