اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زنجان:

هیچ مجوزی برای حفاری تا 20 فرودین 92 صادر نمی‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار زنجان به مشکلات به وجود آمده در حفاری‌های انجام شده توسط ارگان‌ها در خارج از فصل کاری اشاره کرد و گفت: شهرداری هیچ مجوزی برای حفاری تا 20 فرودین سال آینده صادر نمی‌کند.

هیچ مجوزی برای حفاری تا 20 فرودین 92 صادر نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه بعدازظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ترافیک مرکزی شهر زنجان طی سال‌ها به وجود آمده است، اظهار داشت: حل این مشکل نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی از برگزاری جلسات مکرر برای رفع مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر زنجان خبر داد و افزود: این جلسات با مشاوران مطالعات طرح ترافیک جامع شهر زنجان ادامه می‌یابد.

شهردار زنجان با اشاره به نهایی شدن اجرای طرح پارکبان در شهر زنجان گفت: این طرح طی یک هفته آینده در سطح شهر عملیاتی می‌شود.

وی از نهایی شدن تبدیل میدان دانشسرا به تقاطع چراغ‌دار خبر داد و تصریح کرد: یک‌طرفه شدن خیابان بعثت هم برای کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار گرفته است.

 

*روان‌سازی ترافیک شهری از دغدغه‌های شهرداری است

یگانه تاکید کرد: روان سازی ترافیک شهر زنجان به ویژه هسته مرکزی شهر از دغدغه‌های شهرداری زنجان است.

وی به برگزاری جلسات مکرر با برخی شرکت‌ها برای آغاز پروژه‌ طرح سبزه‌میدان اشاره و تصریح کرد: این جلسات نتیجه داده و عملیاتی شدن پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار زنجان اضافه کرد: به محض حصول نتیجه نهایی تفاهمنامه برای تصویب به شورای شهر زنجان ارائه خواهد شد.

وی پارکینگ طبقاتی و تونل زیرگذر را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که از مجموعه طرح سبزه‌میدان در آستانه عقد قرار داد گرفته است.

یگانه ادامه داد: در صورت حصول نتیجه عملیات اجرایی طرح سبزه‌میدان در فصل کاری سال آینده آغاز می‌شود.

رعایت قوانین ساخت و ساز باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

وی با اشاره به مشکل عدم رعایت مقررات احداث ساختمان در شهر زنجان اضافه کرد: مسئول ساخت و ساز شهری را نباید فقط شهرداری تلقی کرد.

شهردار زنجان بر مسئولیت همه مردم و ارگان‌ها در بهبود فرهنگ ساخت و ساز تاکید کرد و افزود: ساکنان شهر باید به بهبود اوضاع شهر کمک کنند.

وی به همکاری صورت گرفته برای تحقق بودجه شهرداری طی سال اشاره کرد و گفت: سایر امور شهر هم با همکاری بهتر پیش می‌رود.

*اولویت‌های مردم برای پروژه‌های عمرانی شهر جمع‌آوری شده است

یگانه به اقدام شهرداری در گرفتن نظرات مردمی در مورد اولویت‌های عمرانی مورد نظر مردم اشاره و تصریح کرد: به زودی اطلاعات جمع‌آوری به شورای شهر زنجان ارائه می‌شود.

وی بر لزوم رعایت ضوابط ساخت و ساز به ویژه احداث پارکینگ گفت: در طول مدت مسئولیتش هرگز با حذف پارکینگ موافقت نکرده است.

شهردار زنجان به افزایش جرائم حذف پارکینگ در ساخت و سازها اشاره و ادامه داد: افزایش جرائم یکی از دلایل جلوگیری از حذف پارکینگ در ساختمان‌سازی است.

وی با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر زنجان در مورد حل مشکلات ساکنان شهرک غرب زنجان گفت: برخی از مشکلات این شهرک مربوط به شهرداری است و برخی دیگر باید توسط شهرک‌ساز حل شود.

یگانه با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات شهرک‌های تازه‌ساز بدون حل شدن به شهرداری واگذار می‌شود، ادامه داد: حل این مشکلات با توجه به هزینه بالا از عهده شهرداری خارج است.

وی شهرک الهیه را یکی از شهرک‌هایی عنوان کرد که با مشکلات فراوان به شهرداری زنجان تحویل داده شده است.

 

*شورای شهر زنجان با افزایش محدوده شهر مخالف است

شهردار زنجان با اشاره به مصوبه هیئت دولت در مورد افزایش محدوده شهرها برای در اختیار قرار دادن زمین برای احداث مسکن مهر گفت: در جلسات برگزار شده که رئیس شورا و شهردار هم دعوت می‌شود مخالفت شورای شهر زنجان در افزایش محدوده شهر به اعضا اعلام خواهد شد.

وی به مشکلات به وجود آمده در حفاری‌های انجام شده توسط ارگان‌ها در خارج از فصل کاری اشاره کرد و گفت: ارگان‌ها مستحضر باشند که شهرداری هیچ مجوزی برای حفاری تا 20 فروردین سال آینده صادر نمی‌کند.

یگانه از عدم وجود قیر در بورس به دلیل فصل کاری خبر داد و گفت: قیری برای تعمیر حفاری‌های انجام شده وجود ندارد، بنابراین مجوزی برای حفاری‌ها تا 20 فروردین سال آینده صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/73004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول