اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 34 پروژه شهرداری در زاهدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال، 34 پروژه شهرداری در زاهدان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

بهره‌برداری از 34 پروژه شهرداری در زاهدان

محمد خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی 34 پروژه شهرداری با اعتبار 200 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر انجام خواهد شد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، حضور فعال و ویژه شهرداری در برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر پررنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان با اشاره به نزدیک شدن بهمن ماه و ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: شهرداری زاهدان به عنوان مسئول کمیته تزئینات و آذین‌بندی شهر همه ساله برنامه‌هایی را با رویکردهای اجرایی و بر اساس آیین‌نامه کمیته تزئینات انجام می‌دهد که این برنامه‌ها امسال حول 10 محور تنظیم شدند.

خیرخواه اضافه کرد: آذین‌بندی خیابان‌ها، پارک‌ها و میادین، نصب پارچه‌های الوان و پرچم جمهوری اسلامی در سطح شهر، رنگ آمیزی و زیباسازی المان‌ها، دیوارها و جداول، نصب ماکت‌هایی از لحظه‌های به یاد ماندنی انقلاب، اجرای برنامه‌های زنده جشن در میادین و پارک‌ها، استفاده از دو فرهنگسرای شهرداری برای جشن‌ها، اجرای برنامه زنده نقاشی کودکان، تنظیف و زیباسازی وسایل نقلیه عمومی اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و استفاده از آن‌ها به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی سیار، نورافشانی در سه نقطه از شهر و تجلیل از مقام شامخ شهدا با عطرافشانی و نثار گل بر مزار آن‌ها از جمله اقدامات شهرداری برای دهه فجر امسال است.

وی تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده قرار است امسال به تعدادی از اصناف، ادارات و سازمان‌هایی که به مناسبت ایام‌الله دهه فجر بهترین آذین‌بندی خیابان و سردرب محل فعالیت خود را انجام دهند جوایزی داده شود و به همین مناسبت و به خاطر باشکوه‌تر برگزار شدن جشن انقلاب نیز به شهرداران محله‌هایی که بهترین آذین‌بندی را در محله خود داشته باشند جوایزی اهدا خواهد شد که این امر از طریق انتشار فراخوان به اطلاع عموم خواهد رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان ادامه داد: همچنین همایش حوزه‌های معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در روزهای 27 و 28 دی‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

خیرخواه گفت: این همایش هر دو ماه یک بار انجام می‌شود که میزبانی این دوره به شهرداری زاهدان واگذار شده است و شهرداری زاهدان میزبان خواهد بود.

51 درصد از اوقات فراغت در ایران به بطالت می‌گذرد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان همچنین گفت: شهرداری زاهدان در زمینه مقوله گذراندن اوقات فراغت شهروندان برنامه‌هایی را در دست مطالعه و اقدام دارد که این برنامه‌ها علاوه بر تأثیر مثبت در نحوه سپری کردن اوقات فراغت مردم در پیشرفت فرهنگی شهر نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

خیرخواه با تأکید بر پر کردن اوقات فراغت به صورت هدفمند، به تقسیم بندی اوقات فراغت به صورت سالیانه، ماهیانه، هفتگی، روزانه و لحظه‌ای پرداخت و افزود: با تدوین برنامه‌های مربوطه و مهیا کردن تمامی زیرساخت‌ها باید طوری برنامه‌ریزی شود که شهروندان بتوانند برای گذراندن این اوقات قدرت انتخاب داشته باشند.

وی تقسیم‌بندی سنی را در این راستا بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اماکنی که برای این امر اختصاص می‌یابند از قبیل پارک‌ها و تفرجگاه‌ها باید کارشناسی شده و متناسب با سن مخاطبان باشند که متأسفانه این امر به عنوان یک خلأ در کشور محسوس است که در زاهدان به علت کمبود امکانات، بیشتر احساس می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری با مورد توجه قرار دادن دو مقوله مهم استراتژی و برنامه‌ریزی اوقات فراغت و شناسایی کمبودها و تأمین سرانه فرهنگی بیان کرد: سالن‌های سینما، تئاتر و فرهنگسراها در شهرها جایگاه ویژه‌ای دارند که می‌توانند علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شهروندان به ویژه جوانان، نقش مؤثری به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی در انتقال فرهنگ منطقه باشند.

خیرخواه ضمن تأسف بار ذکر کردن نحوه گذراندن اوقات فراغت در ایران گفت: متأسفانه نحوه گذراندن اوقات فراغت از خارج منزل به داخل منزل تغییر یافته و این امر باعث شده تا اکثر جوانان با تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای 51 درصد از اوقات فراغت خود را به بطالت بگذرانند که در واقع یک فاجعه و زنگ خطری برای فرهنگ و سنت این مرز و بوم است.

وی خواستار برنامه‌ریزی همه جانبه در این مورد شد و افزود: با دقت و برنامه‌ریزی و پیگیری خواسته‌های جوانان می‌توانیم جلوی شبیخون فرهنگی را بگیریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان دو فرهنگسرای «وحدت و انقلاب» را از کارهای ماندگار شهرداری زاهدان عنوان کرد و بیان داشت: از هم‌اکنون مشغول طرح و برنامه برای دانش‌آموزان در تابستان هستیم و امیدوارم با تجهیز به موقع این دو فرهنگسرا برای دانش‌اموزان زاهدانی، کار کوچکی انجام داده باشیم.

انتهای پیام/75002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول