اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

بازدید 200 هزار گردشگر از روستای باب‌گزک کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: 200 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای سال جاری تاکنون از روستای تاریخی باب‌گزک در کوهبنان بازدید کرده‌اند.

بازدید 200 هزار گردشگر از روستای باب‌گزک کوهبنان

منصور متقی امروز در حاشیه بازدید نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی از روستاهای سبلا، بیدان، حسین‌آباد و باب‌گزک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: روستای سبلا که در فاصله 11 کیلومتری شهر کوهبنان قرار دارد، دارای درختان سبل چند هزار ساله است.

وی بیان داشت: روستای سبلا کوهبنان از نظر گردشگری و تاریخی در نوع خود در ایران بی‌نظیر است، اما در گذشته مورد بی‌مهری مسئولان میراث فرهنگی استان کرمان قرار گرفته که مدیرکل جدید میراث توجه ویژه‌ای به این منطقه دارد .

متقی افزود: در روستای سبلا بیش از 30 درخت سبل با قدمت چند هزار ساله وجود داشته، اما به دلیل بی‌توجهی و عدم آگاهی مردم تعدادی از این درختان از بین رفته‌اند و در حال حاضر بیش از 20 درخت در این روستا وجود دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون علاوه بر مسئولان میراث فرهنگی استان کرمان و مدیران کل کرمان، افرادی مانند مسئول ثبت میراث فرهنگی ایران و همچنین تعدادی از سیاحان و گردشگران خارجی از کشورهای آفریقایی، ژاپن، ایتالیا و ... در سال جاری از این روستا بازدید کردند.

متقی در مورد روستای بیدان بیان داشت: سه خانه تاریخی با قدمت بیش از 100 سال با درختان کهنسال در این روستا قرار دارد که قصد داریم با همت مدیران میراث استان و بنیاد مسکن کرمان نسبت به احیای این میراث گرانبها گام برداریم.

وی درباره روستای تاریخی و گردشگری باب‌گزک که دارای آکواریوم طبیعی با ماهیان رنگارنگ 18 ساله، کلوت‌ها، برج و خانه‌های دست‌کند در دل کوه است، بیان داشت: از هشت ماه قبل تمام تلاش خود را برای زیباسازی، مرمت آثار باستانی و معرفی بیشتر این دهکده گردشگری به کار بسته‌ایم.

این مسئول ابراز داشت: با توجه ویژه مسئولان استان به ویژه استاندار کرمان، مسئولان بنیاد مسکن و میراث فرهنگی استان کرمان بیش از 80 درصد کار در روستای باب‌گزک انجام شده و به زودی بزرگترین آکواریوم شیشه‌ای جنوب شرق در این روستا نصب می‌شود.

متقی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 200 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی، استاندار کرمان و معاونان وی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون بنیاد مسکن کشور، معاون میراث فرهنگی کشور، مسئول ثبت میراث فرهنگی کشور و تعدادی از مدیران استان‌های همجوار از این روستای تاریخی بازدید کرده‌اند.

وی اذعان داشت: در آینده نزدیک نسبت به احداث پارک کودک و درخت‌کاری در باب‌گزگ اقدام می‌شود تا گردشگران بتوانند روزهای مفرح و به یادماندنی را سپری کنند.

فرماندار کوهبنان از مردم شریف ایران خواست تا از اماکن سیاحتی، زیارتی، تاریخی، طبیعی و گردشگری کوهبنان بازدید کنند و از آب و هوای دلپذیر این شهرستان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/80012/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول