اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار زرین شهر خبر داد:

فروش اوراق مشارکت طرح گردشگری «زیر آبی» زرین شهر

خبرگزاری فارس: شهردار زرین شهر گفت: قرار است ساخت پروژه گردشگری زیر آبی به صورت اوراق مشارکت و با دستور بانک مرکزی و به مبلغ 400 میلیارد ریال، در بودجه سال 91 به فروش برسد.

فروش اوراق مشارکت طرح گردشگری «زیر آبی» زرین شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی اصغر ذاکری هرندی پنج شنبه شب در نشست خبری خود در جمع سفیران خبر با اشاره به جمعیت 71 هزار نفری شهر زرین شهر اظهار کرد: در سال جاری شهرداری زرین شهر 27 پروژه عمرانی را با اعتبار 220 میلیارد ریال در دست اجرا دارد که از بودجه شهرداری تأمین شده است.

*سازه پارک سوار زرین شهر برترین سازه فلزی نمونه کشور انتخاب شد

وی با بیان اینکه از این طرح‌ها 13 طرح در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود، افزود: سه طرح بزرگ در دست اقدام است که پارک سوار زرین شهر با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال یکی از آنها است که تا پایان دوره سوم شورای اسلامی شهر و نیز قبل از شش ماهه سال 92 افتتاح می‌شود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: این طرح به لحاظ نوع سازه در کشور نمونه و در سال 91 تنها سازه فلزی نمونه کشور انتخاب شده و لوح تقدیر گرفته است.

وی ادامه داد: این سازه در یک موقعیت، سه کاربری را در زمینی بالغ بر 5.7 هکتار انجام می‌دهد که طبقه زیرین آن تجاری و هایپر مارکت، طبقه همکف خدماتی و برای حمل و نقل شهری و طبقه دیگر با کاربری تفریحی برای کودکان و شهربازی و فست فود طراحی شده است.

*50 شرکت حمل و نقل صنایع به محل جدید منتقل می‌شوند

ذاکری هرندی ادامه داد: طرح حمل و نقل بار یکی دیگر از پروژه‌ها است که 50 شرکت حمل و نقل و به خصوص شرکت‌های حمل و نقل ذوب آهن در این مکان مستقر می‌شوند که اهداف ترافیکی، کم کردن مسافت و نزدیک شدن باربری به صنایع را بر طرف می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 60 میلیارد ریال هزینه شده است اظهار امیدواری کرد که تا پایان دوره شورای شهر این پروژه به صورت موقت به پایان برسد.

*ساخت بزرگ‌ترین ورزشگاه غرب استان در دهه فجر کلید می‌خورد

شهردار زرین شهر دیگر پروژه مهم این شهر را احداث بزرگ‌ترین سالن ورزشی غرب استان و نخستین ورزشگاه بزرگ در شهرستان لنجان عنوان کرد که 40 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار داد اولیه این طرح با 20 میلیارد ریال در یک ماهه گذشته بسته شده که همه امکانات و کاربری‌ها را با ظرفیت پذیرش 2 هزار و 500 نفر جمعیت برطرف می‌کند.

*دو طرح گردشگری چرخاب و زیر آب به مرحله نهایی رسیده است

ذاکری هرندی با اشاره به طرح‌های گردشگری این منطقه گفت: در غرب استان و در لنجان دو طرح گردشگری داریم که یکی از آنها طرح گردشگری زیر آب بوده که این طرح نهایی شده و توسط سازمان میراث فرهنگی کشور به تصویب رسیده است.

وی افزود: قرار است ساخت این پروژه به صورت اوراق مشارکت و با دستور بانک مرکزی و با هزینه 400 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 91 به فروش برسد.

شهردار زرین شهر همچنین طرح مجموعه چرخاب را دیگر پروژه گردشگری این منطقه دانست و اظهار کرد: پس از رفع مشکلات طرح تفصیلی، سازمان جهاد کشاورزی و عمران استان کار ساخت آن را آغاز می‌کنند.

*13 طرح عمرانی لنجان در دهه فجر بهره برداری می‌شود

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر از 27 طرح نام برده شده، 13 طرح آماده بهره برداری است به فضای سبز این شهرستان اشاره و تصریح کرد: زرین شهر سه سال متوالی است که به واسطه ایجاد فضای سبز لوح تقدیر از عمران شهر دریافت می‌کند.

*سرانه فضای سبز هر نفر زرین شهری 33 متر مربع است

وی ادامه داد: فضای سبز این منطقه 2 میلیون و 343 هزار متر مربع و سرانه فضای سبز هر نفر حدود 33 متر مربع است و این در حالی است که سرانه فضای سبز استاندارد کشور 21 متر مربع می‌باشد، اما با توجه به اینکه این شهر در معرض آلودگی صنایع است فضای سبز آن بیش از سرانه معمول است.

*هر 19 روز یک پروژه در زرین شهر افتتاح می‌شود

شهردار زرین شهر تأکید کرد: پر هزینه ترین اقدام شهرداری در این منطقه احداث و حفظ فضای سبز است، چنانکه در سال 91 حدود 4.5 میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز شده است که این رقم در 9 ماهه جاری به شش میلیارد تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: شهرداری زرین شهر در طی پنج سال، 114 پروژه افتتاح نموده و هر 19 روز یک پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول