اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل خبر داد

وجود 2200 کتاب گویا در بخش روشندلان کتابخانه اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: 2 هزار و 200 عنوان کتاب گویا ویژه روشندلان در کتابخانه مرکزی اردبیل موجود است.

وجود 2200 کتاب گویا در بخش روشندلان کتابخانه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سجاد فداکار صبح امروز در نشست معاونین کتابخانه مرکزی اردبیل اظهار داشت: بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل آماده ارائه خدمات فرهنگی به این عزیزان می‌باشد.

وی افزود: بخش روشندلان کتابخانه مرکزی ضمن آغاز به کار رسمی از 26 مهرماه سال جاری، با بهره‌گیری از کتب و نشریات ویژه روشندلان و ثبت‌نام رایگان از این افراد آماده است نابینایان شهرهای تابعه استان را نیز با ثبت‌نام از طریق کتابخانه‌های عمومی و ارسال منابع از طریق پست و ایمیل، زیرپوشش خدمات فرهنگی خود قرار دهد.

این مسئول با اشاره به تجهیزات این بخش گفت: بخش روشندلان با استفاده از رایانه‌های مجهز به برجسته‌نگار، بهدید، لوح و قلم، نرم‌افزارهای نوید پنج، کرزویل و سایر تجهیزات ویژه آمادگی دارد در راستای ارتقای سطح مطالعه روشندلان و ترویج فرهنگ مطالعه گام‌های مؤثری بردارد.

وی ادامه داد: این بخش در حال حاضر دارای 105 عنوان کتاب در موضوعات مختلف از قبیل رمان و داستان، تاریخ، ادبیات، مذهبی و دینی، کتب کمک درسی و غیره به خط بریل می‌باشد و تعداد زیادی از کتب نیز سفارش داده شده و در شرف اضافه شدن به منابع بخش روشندلان است.

فداکار تعداد کتب گویای این بخش را 2 هزار و 200 عنوان کتاب و بیشتر در موضوعات دانشگاهی از جمله حقوق، جامعه‌شناسی، اقتصاد و مدیریت، پزشکی، روانشناسی و ورزشی و...  ذکر کرد و گفت: بخشی از این کتب توسط بخش روشندلان کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده و بخشی دیگر توسط اعضا اهدا شده و فهرست کتب نیز به صورت بریل آماده شده و در دسترس اعضای روشندل قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود 4 هزار عنوان کتاب بریل گویای دیگر نیز در حال تجمیع است که پس از پایان کار، در اختیار بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل قرار خواهد گرفت و در نتیجه تعداد عناوین کتب گویای این بخش به بیش از 6 هزار عنوان خواهد رسید.

فداکار در پایان سخنان خود با اشاره به حضور داوطلبانه شهروندان و دانشجویان در این بخش برای ضبط صوتی کتب و تهیه کتب گویا، ضمن تقدیر از این حضور ابراز امیدواری کرد شهروندان اردبیلی و دانشجویان با تداوم حضور داوطلبانه خود، زمینه افزایش تعداد عناوین کتب گویای بخش روشندلان کتابخانه مرکزی اردبیل را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاقه‌مندان در استان اردبیل می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7- 5520734  داخلی 285 تماس بگیرند.

انتهای پیام/62004/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول