اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان اردبیل:

توسعه کتابخانه‌ها با اعتبارات موجود محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان اردبیل گفت: توسعه کتابخانه‌ها به عنوان یک نیاز فرهنگی با اعتبارات موجود قابل تحقق نیست.

توسعه کتابخانه‌ها با اعتبارات موجود محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، صادق فرهمند امین در مراسم افتتاح دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل اظهار داشت: توسعه فضای‌های مطالعاتی در استان نیازمند مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز است.

وی افزود: با توجه به فعالیت انجمن‌های خیرین در بخش‌هایی همچون مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و حوزه بهداشت و سلامت و تحولاتی که در این حوزه‌ها رخ داده، امید داریم فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز موجب تحول در فرهنگ کتاب و کتابخوانی شود.

این مسئول ابراز داشت: بخش کتابخانه‌های عمومی استان نیازمند چنین تشکلی است تا با جذب مشارکت‌های خیرین و هدایت آن به سمت ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در سطح استان، توسعه فرهنگ کتابخوانی را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کتابخانه‌ها یک نیاز فرهنگی است که در حال حاضر با اعتبارات موجود قابل تحقق نیست و لذا این مهم مشارکت خیرین را می‌طلبد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: با افتتاح دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل، سایر شعبات این انجمن نیز در شهرستان‌های استان با توجه به ظرفیت‌‌های فرهنگی موجود در حال ثبت و راه‌اندازی است.

این مسئول ادامه داد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شاخص‌های کتابخانه‌ای پنج برابر و در هشت سال گذشته دو برابر افزایش داشته که این رشد در استان اردبیل نیز محسوس است.

فرهمند امین نیاز جامعه به کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و تصریح کرد: این نیاز در سطح استان و کشور روز به روز در حال افزایش است، لذا مسئولان امر باید پاسخگوی این نیاز مهم در جامعه باشند.

وی همچنین با بیان اینکه فضاهای کتابخانه‌ای استان از ظرفیت‌های مطلوبی برای حضور علاقه‌مندان برخوردار است، ابراز داشت: ما به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خوش‌بین هستیم و امیدواریم با همراهی خیرین و نیکوکاران بتوانیم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل نیز طی سخنانی با اشاره به تجربه موفق خیرین مدرسه‌ساز اظهار داشت: راه‌اندازی دفتر انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مقدمه‌ای برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در خصوص جذب مشارکت خیرین در امر کتابخانه‌سازی است.

اصغر تقی‌زاده شکیبا افزود: کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان اشاعه معرفت و آگاهی در سطح جامعه هستند که توسعه آنها به تعالی افکار جامعه منجر می‌شود.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان و خانواده نیز در این مراسم از افتتاح دفتر خیرین کتابخانه‌ساز استان استقبال و اظهار امیدواری کرد این انجمن در جذب مشارکت‌های خیرین موفق عمل کند.

در پایان این مراسم با حضور مسئولان و خیرین حاضر، دفتر خیرین کتابخانه‌ساز استان اردبیل در طبقه دوم کتابخانه عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد.

انتهای پیام/62003/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول