اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تأکید کرد

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز منابع آب زیرزمینی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین بر ضرورت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز منابع آبی در قزوین تأکید کرد.

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز منابع آب زیرزمینی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا استان قزوین، کیومرث دانشجو در مراسم کلنگ‌زنی سدبالاخانلو در بویین‌زهرا اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای قزوین از مهر‌ماه سال 85 با تفکیک‌‌پذیری از شرکت آب منطقه‌ای استان تهران تشکیل و تأسیس شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بیان اینکه در حوزه تأمین آب استان قزوین در ابتدای شکل‌گیری شرکت آب منطقه‌ای با محدودیت‌های جدی روبه‌رو بود، افزود: در ابتدای آغاز به کار مجموعه پرسنل آب منطقه هیچ‌گونه مطالعه راهبردی در عرصه آب و خاک در این استان صورت نگرفته بود و کار زیربنایی در سطح دشت قزوین از ابتدای سال 85 آغاز شد.

وی عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای قزوین با بسیج عمومی نیرو‌ها و پرسنل در سه محور حفاظت، نگهداری و توسعه منابع تاکنون در این استان به فعالیت و تلاش پرداخته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اعلام کرد: بیش از 17 میلیارد مترمکعب حجم آبخوان دشت قزوین برآورد شده که این مهم در سال‌های گذشته نگرانی‌های متعددی را ایجاد کرده بود که البته با مدیریت زمینه بهره‌برداری مناسب فراهم شد.

دانشجو عنوان کرد: سالانه 2 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب در این استان برای مصرف شرب و آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین بیش از 2 میلیارد ریال از مقدار منابع آبی مصرف شده در این استان مربوط به منابع زیرزمینی و 800 میلیون مترمکعب نیز در حوزه آب‌های سطحی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ابراز داشت: نگاه و رویکرد شرکت آب منطقه‌ای قزوین حفظ و بقای آب‌های زیرزمینی است.

دانشجو تأکید کرد: جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از منابع آب‌های زیرزمینی از ضرورت‌های مهمی است که در این استان مورد توجه و نگاه جدی قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: سالانه 370 مورد انسداد چاه، 200 مورد تقلیل منصوبات اضافه چاه‌ها، 150 مورد توقیف ادوات غیرمجاز چاه‌ها در این استان به ثبت می‌رسد.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول