اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

برخی طرح‌های آب‌رسانی اصفهان بودجه و مصوبه قانونی ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی طرح‌های آب‌رسانی که در مورد اصفهان و دیگر استان‌های کشور مطرح شده مصوبه و بودجه قانونی ندارد.

برخی طرح‌های آب‌رسانی اصفهان بودجه و مصوبه قانونی ندارد

سید ناصر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مطرح شدن طرح‌های مختلف آب‌رسانی از سوی مسئولان مختلف در کشور و استان، دلیل اجرایی شدن آنها نیست، اظهار کرد: تنها طرحی که می‌تواند قابلیت عملیاتی شدن را داشته باشد، پروژه بهشت آباد است.

وی ادامه داد: اگر این طرح اجرایی شود شاید استان چند سالی دچار مشکل در تأمین آب نباشد اما موفقیت این طرح به لطف الهی و بارش‌ها بستگی دارد.

* دولتی‌ها پیشنهاد می‌دهند؛ مجلسی‌ها طرح‌های قانونی را پیگیری می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به تونل سوم کوهرنگ اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: 50 متر بیشتر از حفاری این تونل باقی نمانده است و قرار است این طرح تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه باز شدن این تونل تنها 100 میلیون مترمکعب آب به سد زاینده‌رود اضافه می‌کند که حجم قابل توجهی به شمار نمی‌رود، اضافه کرد: اما طرح بهشت آباد با 580 میلیون مترمکعب آبی که به حجم سد زاینده‌رود می‌افزاید می‌توان بسیاری از نیازها در بخش شرب، صنعت و کشاورزی را برطرف کند.

موسوی لارگانی از مشارکت صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن در خرید سهام طرح بهشت‌آباد خبر داد و گفت: به دلیل مصرف فراوان صنایع از آب در صورت مشارکت آنها این طرح زودتر اجرایی خواهد شد و آن میزان آبی که اکنون صنایع مصرف می‌کنند به بخش‌های دیگر مانند شرب و کشاورزی بازگردانده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشارکت صنایع بزرگ در طرحی مانند بهشت آباد سبب سهم خواهی آنها در آینده نمی‌شود، اظهار کرد: یکی از دلایلی که اکنون آبی در زاینده‌رود جریان ندارد، مصرف همین صنایع از آن است که با مشارکت آنها امید داریم آبی که در گذشته مورد مصرف آنها قرار می‌گرفته به زاینده‌رود بازگردانده شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس به اولویت استفاده از آب بهشت‌آباد اشاره کرد و گفت: براساس شعار دولت که ترتیب شرب، صنعت و کشاورزی را سرلوحه اجرا قرار داده است قرار است تخصیص آب این طرح نیز به همین منوال صورت گیرد.

*برخی از طرح‌های آب‌رسانی اصفهان که مطرح هستند نه بودجه و نه مصوبه دارند

وی با بیان اینکه به اعتقاد من، کشاورزی نسبت به صنعت در اولویت بالاتری قرار دارد، افزود: اگر یک سال به صنعت مواد اولیه اختصاص نیابد مشکل چندانی برای کشور پیش نمی‌آید اما اگر کشاورزی تهدید شود معضلاتی که در سومالی بروز کرد گریبان‌گیر کشور خواهد شد.

موسوی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه میزان وحدت رویه در بین مسئولان ارشد استان و نمایندگان استان در مسئله طرح‌های آب‌رسانی وجود دارد، تصریح کرد: گرچه در جلساتی نامی از طرح‌هایی برده شده است که می‌تواند مشکل خشکسالی اصفهان را مطرح کند اما موضوع مهم این است که هیچ‌کدام از این پروژه‌ها نه مصوبه و نه بودجه کارشناسی شده دارند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس پیگیر مشکلات مردم هستند اما اجرا در دست مسئولان اجرایی استان است.

نماینده فلاورجان در مجلس با اشاره به اینکه اگر بارندگی افزایش یابد، سرچشمه‌های زاینده‌رود نیز تغذیه می‌شود، اضافه کرد: تمام طرح‌هایی که دولت و مجلس برای حل مشکل آب اصفهان مطرح کرده‌اند در کمیته آب به طور جدی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول