اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار مازندران خبر داد

خسارت 23 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران خسارات حوادث ناشی از سیل، طوفان و رانش زمین به تاسیسات آبرسانی روستایی استان در سال جاری را بیش از 23 میلیارد ریال اعلام کرد.

خسارت 23 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، محمدحسین برزگر در حاشیه بازدید خسارات ناشی از بارندگی و رانش زمین در عباس‌آباد تنکابن اظهار داشت: هر ساله در راستای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی اعتبارات معینی با توجه به پروژه‌های پیشنهادی اختصاص می‌یابد که علیرغم برآورده نشدن انتظارات برای اجرای پروژه‌های آبی، وقوع حوادث غیرمترقبه هم بر روند اجرای پروژه‌ها تاثیر گذاشته و طرح‌های پایدار در تامین و انتقال آب روستایی را دچار چالش می‌کند.

برزگر بیان داشت: به علت بارندگی و در پی آن رانش زمین در مسیر جاده عباس‌آباد به کلاردشت خط انتقال آب دو مجتمع آبرسانی(سرلنگا و پرجور) به طول 500 متر با قطر 110 و 160 متر تخریب و آب شرب اهالی 5 روستای منطقه با 1200 مشترک قطع شده است.

وی افزود: گر چه از ساعات اولیه وقوع رانش با حضور اکیپ‌های فنی و اجرایی در محل آب شرب این روستاها به صورت موقت وصل شده است اما با توجه به وسعت رانش و پتانسیل تخریب منطقه به منظور برقراری دائم آب باید 5/1 کیلومتر لوله از مسیر بالادست جابه‌جا شود که این مهم نیازمند حداقل 2000 میلیون ریال اعتبار است.

برزگر خسارات حوادث ناشی از سیل، طوفان، رانش زمین و .... به تاسیسات آبرسانی روستایی استان در سال جاری را بیش از 23 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در پی وقوع این حوادث تاسیسات آبرسانی 163 روستا دچار خسارت شد که تاکنون با اجرای لوله‌گذاری موقت، بهسازی چشمه‌ها و اخذ انشعاب از آبفای شهری آب شرب روستاها به طور موقت وصل شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران تصریح کرد: بعد از مطالعه و تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات بعدی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/86018/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول