اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خمینی‌شهر خبر داد

آبرسانی 6 هزار تانکر سیار به باغات خمینی‌شهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر گفت: در سال جاری بیش از 6 هزار تانکر آبرسانی سیار به باغات خمینی‌شهر منتقل شده است.

آبرسانی 6 هزار تانکر سیار به باغات خمینی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمودرضا افلاکی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان شهرضا اظهار کرد: حجم عملیات آبرسانی سیار برابر با 115 هزار متر مکعب و از ابتدای مرداد ماه تا پایان مهر ماه، دو تا سه نوبت به ازای هر هکتار بوده است.

وی ضمن اشاره به خسارت کمی و کیفی به وجود آمده در باغات شهرستان خمینی‌شهر و خشکیدن بعضی از سطوح کشاورزی و باغداری گفت: سطح آبرسانی انجام شده در شهرستان خمینی‌شهر 660 هکتار و تعداد بهره‌برداران یک‌هزار و 200 نفر و اعتبار هزینه شده برای این عملیات 400 میلیون تومان بود.

مسئول جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه در بخش عملیات آبرسانی، نظارت و هدایت امور در دست جهاد کشاورزی بود، اضافه کرد: حجم عملیات آبرسانی به هر هکتار به طور متوسط 175 متر مکعب یعنی معادل با دو درصد نیاز آبی درختان برای هر هکتار بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز آبی هر هکتار در هر بار آبرسانی معادل 9 هزار متر مکعب است، عملیات آبرسانی نیز برای زنده نگه داشتن درختان و حفظ ریشه گیاهان از بحران خشکسالی انجام گرفت و محافظت از بار درختان و سرشاخه آنها امکانپذیر نبود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول