اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیگش:

مقابله با حفر چاه غیرمجاز برای صیانت از منابع آبی لازم است

خبرگزاری فارس: مدیر امور آب شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: اجرای ممنوعیت حفر چاه کشاورزی در استان، به منظور صیانت از منابع آبی استان و جلوگیری از وارد شدن خسارت جدی به این منابع لازم و ضروری است.

مقابله با حفر چاه غیرمجاز برای صیانت از منابع آبی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، جواد تیموری اظهار داشت: مردم استان گلستان به عنوان صاحبان اصلی منابع حیاتی آب زیرزمینی با بهره‎برداری اصولی و بهینه و عدم حفر چاه غیرمجاز می‎توانند نقش مهمی در حفاظت از این منابع را دارا باشند.

وی تصریح کرد: منابع آب، سرمایه‎ای ملی و محدود است که به همه نسل‎ها تعلق داشته و باید در حفظ و نگهداری از آن تلاش بیشتری شود، بنابراین لازم است مطابق با قانون توزیع عادلانه آب و آئین‎نامه اجرایی آن استفاده از منابع آب زیرزمینی از طریق حفر هر نوع چاه، قنات و توسعه چشمه در هر منطقه با اجازه و موافقت وزارت نیرو و شرکت‎های آب منطقه‎ای و امورات تابعه آن باید انجام شود.

مدیر امور آب شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش با اشاره به بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف‎کننده منابع آب با مصرف بیش از 85 درصد از توانمندی آب استان، یادآور شد: حفر چاه بدون اخذ مجوز، در گام نخست یک اقدام غیر کارشناسی و غیراصولی محسوب می‎شود و در مرحله بعدی از آن به عنوان یک اقدام غیرقانونی نام برده می‎شود.

متخلفان حفر چاه غیرمجاز برابر قانون، پیگرد قانونی می‌شوند

تیموری ضمن اشاره به اینکه متخلفان حفر چاه غیرمجاز برابر قانون، تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: حفر غیرمجاز چاه علاوه بر اتلاف و هدررفت سرمایه شخصی فردی که مرتکب انجام آن شده، موجب می‎شود منافع و سرمایه چاه‎های مجاور را نیز در معرض تهدید و خطر قرار دهد که از لحاظ اخلاقی و آموزه‌های دینی، عملی نادرست شمرده می‎شود.

وی افزود: بنابراین از کشاورزان تقاضا داریم از حفر چاه غیرمجاز اکیداً خودداری کرده و برای افزایش بهره‎وری در مصرف آب و توسعه کشاورزی بهتر است از روش‎های نوین آبیاری و گسترش کشاورزی صنعتی و دانش‌بنیان استفاده شود.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول