اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به تولید 640 تنی ماهی:

لنده قطب تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد است / آبرسانی دشت ابلش پروژه ماندگار استانی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: لنده با داشتن سه مزرعه پرورش ماهی و تولید بیش از 640 تن ماهی به قطب تولید و پرورش ماهی در استان و جنوب کشور تبدیل شده است.

لنده قطب تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد است / آبرسانی دشت ابلش پروژه ماندگار استانی

محمد رازی‌پور در حاشیه جلسه شورای اداری لنده در گفت‌وگو با  خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: لنده در زمینه کشاورزی از ظرفیت‌های بسیار قوی برخوردار است که نیاز به حمایت جدی مسئولان شهرستانی و استانی دارد.

وی افزود: لنده با داشتن سه طرح بزرگ مزرعه تولید و پرورش ماهی ظرفیت قابل توجهی در تولید این غذای کامل را دارا بوده و سالانه با تولید بیش از 640 تن ماهی و صادرات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار و تهران استعداد و زمینه ترویج این بخش را به منصه ظهور رسانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: صادرات و استقبال خوب مردم از این محصول نشان داده که کیفیت و کمیت این غذا برای خریداران به اثبات رسیده است.

رازی‌پور در ادامه به وجود مشکلات مزارع پرورش ماهی اشاره و تصریح کرد: نبود جاده‌ها بین مزارع و طولانی بودن مسیر دسترسی به آن‌ها مشکلات فراوانی را برای پرورش دهندگان به وجود آورده است.

وی در ادامه گفت: بخش لنده هشت هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت آبی و دیم داشته که از این مقدار پنج هزار هکتار آن به گندم و سه هزار و 700 هکتار به کشت جو اختصاص دارد.

رازی‌پور به وجود رودخانه‌ها در این بخش اشاره کرد و گفت: استفاده از این نعمت خدادادی برای زیر کشت بردن زمین‌های زراعی نقش بسزایی را ایفا کرده، به طوری که با بهره‌گیری از این موهبت الهی بیش از 170 هکتار به برنجکاری اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه در ادامه افزود: وجود 330 هکتار زمین باغی و مزرعه‌های صیفی کاری و سبزی کاری نشان دهنده استفاده بهینه رودخانه‌ها در این منطقه است.

رازی‌پور در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از رودخانه‌ها در بخش لنده یادآور شد: تاکنون برای آبرسانی به بیش از 280 هکتار از زمین‌های کشاورزی در لنده فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ ایدنک «80 هکتار» بهشت‌آباد «20 هکتار» آبرزگه «30هکتار» و تراب «80 هکتار» تأثیر  بسزایی در رونق کشاورزی در سطح بخش و استان دارد.

وی پروژه آبرسانی به دشت آبلش را از پروژه‌های ماندگار در استان نام برد و گفت: این پروژه‌های عظیم آبرسانی با سطح زیر کشت بیش از پنج هزار هکتار با اعتباری بالغ بر پنج ملیارد ریال لوله گذاری و منبع عظیم آب جهت تامین منابع آب این دشت ساخته شده است.

رازی‌پور افزود: اما به دلیل مشکلات برق و عدم راه‌اندازی ترانس فشار قوی برق جهت پمپاژ آب به افتتاح کامل نرسیده است.

وی تصریح کرد: در طول 9 ماه گذشته بیش از هفت هزار متر کانال برای آبرسانی به باغات موگرمون، دلی مهرجان، دلی خیارکار احداث شده و تاکنون قریب به 70 هکتار از باغات لنده به آبیاری قطره‌ای مجهز شده که بیش از چهار هزار متر لوله پلی‌اتیلن به صاحبان مزارع و باغات واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود: در بخش لنده بیش از 57 هزار رأس دام سبک بز و گوسفند و سه هزار و 500 رأس دام سنگین وجود دارد.

رازی‌پور گفت: تاکنون دو مرغداری گوشتی 20 قطعه‌ای در لنده راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک یک مرغداری دیگر در روستای مالشیخ از توابع لنده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه افزود: تاکنون در زمینه کشاورزی وام و تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

انتهای پیام/82013/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول