اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آبرسانی به گچساران برایم یک عقده شد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر آبرسانی به گچساران تکمیل نشده پس چرا آب منطقه‌ای آن را تحویل گرفته، گفت: این پروژه برایم یک عقده شده و ما به پروژه‌ای که تمام شده پول بیت‌المال را اختصاص نمی‌دهیم.

آبرسانی به گچساران برایم یک عقده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اجرای ناقص انتقال آب از سد کوثر به شهر گچساران اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم در پروژه‌ای که به اتمام رسیده ولی سهل‌انگاری‌ها و قصوری در نحوه اجرای آن به وجود آمده پولی از اعتبارات عمرانی اختصاص دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور 2 تن از مجمع نمایندگان این استان برگزار شد، افزود: یکی از جاهایی که آمارهای کم و زیاد مشکل‌زا می‌شود همین‌ جا است که اکنون یک پروژه در آمار اتمام یافته است ولی می‌بینیم برای تکمیل به 400 میلیون تومان دیگر نیاز دارد.

وی تأکید کرد: اگر پیمانکار یا هر فرد دیگری در این پروژه تخلف و سهل‌انگاری کرده و به جای لوله چند اینج فلان لوله‌ای با اینچ کمتر به کار برده، امروز نباید پول بیت‌المال و مردم را دوباره به این پروژه اختصاص داد.

صابری از مدیریت آب و منطقه‌ای این استان انتقاد کرد و گفت: در شهریور گذشته آقای لطفی امضا کرده که ظرف یک هفته شیرهای آب در خانه‌های شهروندان گچسارانی قابل استفاده است ولی معطل کرد و هنوز هم این پروژه ناقص است.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بالاخره باید در یک جایی از این مملکت با یک پیمانکار، ناظر و هر مدیر متخلفی برخورد شود تا عبرت سایرین باشد.

وی بیان کرد: مدیریت‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما مدیران باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم پاسخگوی توده مردم باشیم، توده‌ای که بسیاری از استدلال‌های ما را نمی‌پذیرند.

وی آب آشامیدنی غیر‌سالم را مادر بسیاری از بیماری‌ها خواند و ادامه داد: باید اعتبارات در نظر گرفته شده برای این حوزه را به آبرسانی به شهر و روستاها اختصاص دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ‌آبرسانی به گچساران برای من یک عقده شده و برای این موضوع چندین بار با صادق‌پور مدیرعامل آبفای شهری برخورد کردم ولی همچنان مشکل داریم.

*تاجگردون: مدیران در آبرسانی به گچساران خطاها را می‌پوشانند

نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس نیز در این نشست خواستار حذف اعتبار 420 میلیون تومانی در نظر گرفته شده برای رفع نقایص پروژه آبرسانی از سد کوثر به شهر گچساران شد و گفت: این پول صرف سایر پروژه‌های این حوزه در درون شهر شود.

غلامرضا تاجگردون تأکید کرد: احساس من این است که مدیران در این پروژه خطایی را می پوشانند ولی باید شفاف با این موضوع برخورد کرد.

* در بخش‌هایی از کهگیلویه و بهمئی مردم با الاغ آب آشامیدنی خود را تأمین می‌کنند

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه در بسیاری از نقاط حوزه انتخابیه‌ام مردم برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز خود از فواصل دور و با استفاده از بشکه و حمل با الاغ، تأمین می‌کنند، گفت: لازم است اعتبارات مناسبی برای رفع این محرومیت‌ها به ویژه در لیکک و رود تلخ اختصاص داده شود.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری افزود: توزیع بودجه‌ها نباید با مساوات صورت گیرد بلکه توزیع اعتبارات باید بر اساس عدالت باشد.

وی گفت: نباید به منظور ایجاد مساوات در رقم‌های توزیع شده اعتبارات بخشی از بودجه آبرسانی به مناطقی از شهرستان بهمئی را حذف کرد.

به گزارش فارس، در این نشست پیشنهاد نماینده مردم گچساران و باشت در خصوص حذف اعتبارات تعمیری خط لوله آب از سد کوثر به پشت دروازه این شهر به تصویب رسید و مقرر شد این پول در پروژه‌های درون شهری هزینه شود.

انتهای پیام/82005/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول