اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد گیلان:

بازخوانی فتنه 88 درس عبرت آینده است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر تقویت پایه‌های فکری جامعه، گفت: بازخوانی فتنه 88 درس عبرتی برای آینده است تا غبار فتنه‌ها موجب گمراهی نشود.

بازخوانی فتنه 88 درس عبرت آینده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام علی کریمیان در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با بیان اینکه در حماسه 8 و 9 دی مردم پیروز میدان بودند، اظهار کرد: حماسه 9 دی به تمام دنیا به ویژه قدرت‌های استکباری و عوامل داخلی آنها نشان داد که مردم ایران هنوز در خط ولایت هستند.

وی افزود: مردم ایران با حضور گسترده در حماسه 9 دی نشان دادند که در راه دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های اسلامی خستگی‌ناپذیر هستند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، با اشاره به نقش خواص در دوران حکومت امام علی (ع)، گفت: خواص در عصر علوی نقش پررنگی داشتند و در واقع توانستند امت را از امام خود جدا کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه برخی خواص در زمان فعلی بر ذهن و فکر مردم موثر و مداخله‌گر هستند، افزود: فهم و بصیرت امت موجب شد تا برخی از این افراد نتوانند آنچه را که دشمن می‌خواست محقق کنند.

وی، حماسه 9 دی را نشانه تجدید بیعت امت با ولایت دانست و تصریح کرد: این حماسه عظیم نشان داد که امت اسلامی در راه آرمان‌های اسلامی و دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) مصمم و استوار ایستاده است.

این مسئول، با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، گفت: این بیداری‌های اسلامی که الگو گرفته از انقلاب اسلامی ایران و ناشی از مقاومت مردم است، در برخی کشورها به نتیجه رسیده و در برخی کشورها در حال به نتیجه رسیدن است.

کریمیان، برندگان اصلی حماسه عظیم 9 دی را مردم و ولایت دانست و یادآور شد: دشمنان کاری از پیش نمی‌برند و با وجود تمام مشکلات و فشارها آسیب و خللی بر این انقلاب وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید فتنه 88 و مشابه این فتنه حتی در طول تاریخ اسلام را بازخوانی کرد، گفت: اگر از تاریخ عبرت بگیریم تا حدود زیادی می‌توانیم در برابر فتنه‌های آینده مقاوم شویم و طوری عمل کنیم که غبار فتنه‌ها ما را گمراه نکند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، تقویت همیشگی پایه‌های فکری و عقیدتی جامعه را ضروری خواند و اذعان کرد: باید مقام و جایگاه ولایت را همواره تبیین کرد و دانست که در پرتو ولایت می‌توان عزت دنیا و آخرت را به دست آورد.

وی اضافه کرد: باید دانست با دوری از ولایت بلایی که امروز به دلیل نداشتن رهبران پاک و اسلامی بر سر برخی کشورهای عرب منطقه آمده است بر سر ما نیز می‌آید.

کریمیان با بیان اینکه جریان فتنه پیچیدگی‌های بسیاری داشته است، تصریح کرد: باید حقایق این فتنه‌ها و دلایل به وجود آمدن آنها را به مردم فهماند تا نسبت به فتنه‌های بعدی مقاوم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جریان فتنه سال 88 ریزش‌های بسیاری به وجود آمد، خاطرنشان کرد: اگر به صحنه خوب بنگریم می‌بینیم که مقدار رویش‌ها بسیار بیشتر از ریزش‌ها بوده است.

این مسئول، اطلاع‌رسانی صحیح و ارائه تحلیل‌های درست از محیط را نیاز کنونی کشور دانست و متذکر شد: با آگاهی‌بخشی صحیح باید سعی کرد میزان ریزش‌ها در فتنه آینده به حداقل برسد.

انتهای پیام/2300/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول