اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

سکوتِ برخی خواص از روی فهم بود نه از روی جهل/ فتنه 88 آخرین امتحان نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مواجهه با فتنه 88 سکوتِ برخی خواص از روی فهم بود نه از روی جهل؛ عده‎ای دیگر از خواص نیز چون درک‌شان ضعیف بود نتوانستند فتنه را تشخیص دهند و سکوت کردند.

سکوتِ برخی خواص از روی فهم بود نه از روی جهل/ فتنه 88 آخرین امتحان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که با حضور مردم ولایتمدار گرگان در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برخی در آستانه انتخابات قصد برگشت به آغوش نظام را دارند که اگر توبه کرده و جبران مافات کنند توبه آنها قابل پذیرش است.

وی خاطرنشان کرد: لطمه‎ای که فتنه 88 به نظام اسلامی وارد کرد و انتخابات 85 درصدی مردم را با فتنه‎گری خدشه‎دار کرد غیرقابل گذشت است لذا آنهایی که سکوت در مواجهه با فتنه‎گری‎ها کردند چگونه می‎شود در آینده به آنها اعتماد کرد.

زمانی که تکلیف بر انسان مشخص می‎شود همواره در معرض امتحان و آزمایش است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی به یکی از سنت‎های لایتغیر الهی در زندگی بشری که خداوند در قرآن نیز بدان اشاره شده پرداخت و ابراز داشت: آیا مردم گمان می‎کنند که با گفتن ایمان آوردیم کار تمام است و دیگر امتحان نمی‎شوند.

طاهری آزمودن را سنت لایتغیر الهی خواند و متذکر شد: انسان در هر لحظه از زندگی زمانی که تکلیف بر او مشخص می‎شود همواره در معرض امتحان و آزمایش است.

وی در خصوص اینکه برای موفقیت در امتحانات چه باید کرد بیان داشت: تجربه گرفتن از تاریخ یکی از نکاتی است که انسان باید از آن عبرت بگیرد چراکه عبرت گرفتن از تاریخ یکی از راه‎های موفقیت در امتحانات محسوب می‎شود.

در تاریخ اسلام بیشترین عبرت‎ها وجود دارد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تاریخ اسلام بیشترین عبرت‎ها وجود دارد و بهترین الگوها را نیز در نظام اسلامی داریم به شرطی که انسان از آنها عبرت بگیرد.

طاهری با بیان اینکه ایمان دارای مراحل مختلفی است عنوان کرد: ایمان داشتن فقط به زبان نیست بلکه انسان در مراتب عملی، مورد آزمون قرار می‎گیرد تا درجه ایمان آنها مشخص شود.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی که آغاز شد عده‌ای از مردم پای کار آمدند و به ندای امام راحل لبیک گفتند که انقلاب اسلامی شکل گرفت و به پیروزی رسید که بعد از برپایی نظام اسلامی صحنه‎هایی پیش آمد که درجات افراد انقلابی تعیین شد.

نباید بپنداریم که فتنه‎ها تمام می‎شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: عده‎ای در آزمون شکل‎گیری انقلاب نمره قبولی گرفتند و عده‎ای نیز قبول نشدند.

طاهری ابراز داشت: هر چه در طول دوران 34 ساله از انقلاب اسلامی به پیش می‎رویم امتحانات سنگین‎تر می‎شود، عده‎ای در آزمون رحلت امام و انتخاب «آیت‎الله خامنه‎ای» به عنوان جانشین امام نمره قبولی نگرفتند در حالی که آنها یار امام بودند اما وقتی امام رحلت کرد جانشینی که از سوی امام انتخاب شده بود را تبعیت نکردند و در این آزمون نمره قبولی نگرفتند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 آخرین امتحان نیست ابراز داشت: نباید بپنداریم که فتنه‎ها تمام می‎شود که این سنت الهی را نفی می‎کند چنانچه در روایاتی درباره آخرالزمان نیز آمده هرچه پیش می‎رویم امتحانات سنگین‎تر می‎شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: برای سربلند بیرون آمدن از امتحانات باید شاخصه ولایت را محور قرار دهیم تا مشکلات پیش‎رویمان مرتفع شود.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول