اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

مردم ایران الگوی بصیرت و آگاهی هستند / سکوت راهکار پایان فتنه نیست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مردم ایران الگوی بصیرت و آگاهی هستند و این را با اقدام به موقع در حماسه 9 دی ثابت کردند.

مردم ایران الگوی بصیرت و آگاهی هستند / سکوت راهکار پایان فتنه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی عصر امروز در همایش بصیرت، میثاق با ولایت در این شهرستان اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت یادآور حرکت خروشان ملت ایران در سال 88 است که نقطه عطفی در ایران اسلامی شد و برگ زرینی دیگر در انقلاب اسلامی ثبت شد.

وی افزود: این حماسه عاشورایی در واقع بار دیگر انقلاب اسلامی را بیمه کرد و این حرکت آنچنان وسیع و گسترده بود که رسانه‌های بیگانه به حضور خودجوش و میلیونی مردم اعتراف کردند و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی که با تمام توان به میدان آمدند با این حضور خیال باطل را از سر بیرون کردند.

مردم ایران حمایت از باورهای دینی را از مکتب عاشورا آموختند

مختارآبادی با بیان اینکه این مملکت متعلق به امام زمان (عج) است، تصریح کرد: از جمله پیام‌هایی که این حماسه برای جهانیان داشت، حمایت همه جانبه مردم از ارزش‌ها و باورهای دینی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت بود که در مکتب عاشورا آموختند.

وی با اشاره به تجدید پیمان مردم با ولایت فقیه در این حماسه خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان این انقلاب در داخل و خارج اصل ولایت فقیه را نشانه گرفتند اما با مشاهده این حرکت خروشان ملت در 9 دی مأیوس شدند و مردم ولایت‌مداری خود را در این روز به زیبایی به نمایش گذاشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه مردم می‌دانستند که دشمن اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته است، تحمل نکردند و به میدان آمدند، گفت: انسجام و تحکیم ملی و حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها به جهانیان اثبات کرد که هیچ ترفندی در اتحاد آنها خلل وارد نمی‌کند.

مردم ایران الگوی بصیرت و آگاهی هستند

مختارآبادی افزود: مردم ایران الگوی بصیرت و آگاهی بوده و ثابت کردند نمونه کامل آگاهی و اقدام به موقع هستند.

وی با بیان اینکه مردم آگاه بودند که سکوت نمی‌تواند راهکار پایان دادن به فتنه باشد، گفت: صاحبان بصیرت با قطب‌نمای حق موضع خود را مشخص کردند و بصیرت یک ضرورت در زندگی شخصی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بصیرت در تاریکی‌ها نجات بخشی از گمراهی و جهل است، اذعان داشت: بصیرت آدمی را ثابت‌قدم و استوار نگه می‌دارد و از لغزش‌ها حفظ می‌کند و بر این اساس بصیرت نقش اساسی در زندگی پیچیده امروز دارد و جهت‌بخش زندگی است.

مختارآبادی با اشاره به اینکه بصیرت یک شاخص مهم در زندگی است، بیان داشت: قرآن از افراد بی‌بصیرت با عنوان غافلان یاد می‌کند و کسانی اهل بصیرت هستند که بدانند زندگی باید رنگ خدایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: کسی که بدون بصیرت زندگی می‌کند از مسیر اصلی خود دور شده است، وقتی مردم ظاهر دنیا را می‌بینند، اولیای خدا و اهل بصیرت باطن دنیا را می‌بینند و صاحبان بصیرت با قطب‌نمای حق موضع‌های خود را مشخص می‌کنند.

فتنه‌گران 88 با دین دم‌خور بودند

مختارآبادی با بیان اینکه از ویژگی‌های اهل بصیرت پیروی از حق است، گفت: در فتنه سال 88 کسانی به جنگ دین و ارزش‌ها آمدند و در مقابل ولایت ایستادند که با دین دم‌خور و جزو ارکان انقلاب بودند، این افراد با بصیرت هستند که می‌توانند در برابر آنها بایستند، نباید سراغ افراد رفت ابتدا باید حق را شناخت زیرا علم و پرچم را کسی می‌تواند در دست بگیرد که اهل بصیرت باشد و بصیرت زمانی حاصل می‌شود که خواص جامعه پیرو ولایت باشند.

وی خاطرنشان کرد: یاران امام حسین (ع) پیرو ولایت بودند و بصیرت ژرف و عمیق داشتند که سکوت نکردند، کسانی که سکوت کردند مردود شدند زیرا کسی که سکوت می‌کند و از حق حمایت نمی‌کند طرفدار باطل است و این حمایت از حق باید در زمان مناسب باشد.

وی با بیان اینکه هر انقلابی ریزش و رویشی دارد، افزود: در انقلاب اسلامی ریزش در حد مرجعیت داشتیم، چون در مقابل امام و امت ایستادند در فتنه سال 88 شاهد ریزش‌ها بودیم که این افراد چهره واقعی خود را نشان دادند و از ارکان انقلاب بودند اما ریزش کردند.

حماسه 9 دی جزو رویش‌های انقلاب است

مختارآبادی با بیان اینکه حماسه 9 دی جزو رویش‌ها است، افزود: حضور اقشار مختلف مردم در همه به ویژه جوانان جزو رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است، افراد بابصیرت گوش به فرمان ولایت هستند و بر اساس هوا و هوس حرف نمی‌زنند و از حوادث درس می‌گیرند تا تکرار نشود.

وی بیان داشت: انتخابات نهم ریاست جمهوری برای همه درس عبرتی بود تا گول کلیدواژه‌هایی چون صیانت از آرا را نخورند و امروز هم کلیدواژه انتخابات آزاد را به کار می‌برند، انسان بابصیرت از این عبرت‌ها درس می‌گیرد.

انتهای پیام/80002/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول