اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مدعیان داعیه مادری انقلاب، عمل فتنه‌گران را محکوم نکردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: با کمال تأسف کسانی که داعیه مادری برای انقلاب داشتند و ادعا می‌کردند ما برای انقلاب زحمت کشیدیم، نه تنها در این حضور میلیونی مردم حضور نداشتند، بلکه حاضر نشدند عمل فتنه‌گران را محکوم کنند.

مدعیان داعیه مادری انقلاب، عمل فتنه‌گران را محکوم نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: حضرت مسیح یکی از پیامبران اولوالعزم الهی است که جایگاه برتری دارد، در قرآن 45 مرتبه از عیسی بن مریم یاد شده و 15 مرتبه با عنوان حضرت مسیح نام برده شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم ماجرای ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) را بیان می‌کند و وی را از پیامبران بزرگ الهی برمی‌شمرد، افزود: حضرت عیسی مسیح توصیه بر پیروی از حضرت محمد(ص) داشت.

از توصیه‌های بسیار موکد حضرت عیسی ابن مریم دوری از ظلم و ستم بود

عسکری تصریح کرد: یکی از سفارش‌های مؤکد حضرت عیسی ابن مریم که مدعیان پیروی از ایشان فراموش کرده و از آن فاصله گرفته‌اند، ظلم‌ستیزی و دوری از دنیا و دنیا‌پرستی است.

وی خاطرنشان کرد: از توصیه‌های بسیار موکد حضرت عیسی ابن مریم دوری از ظلم و ستم بود، با اینکه کشور آمریکا خود را پیرو حضرت عیسی ابن مریم می‌داند، اما هم اکنون ظلم‌هایی که در دنیا می‌شود زیر سر آمریکا و رژیم صهیونیستی است، آن پیامبر بزرگ الهی این همه راجع به عدم وابستگی به دنیا و ثروت مطلب دارد، اما می‌بینیم در صدر کشورهای امپریالیسم و سرمایه‌داری کشور آمریکا است که با زور سلطه و سرمایه می‌خواهد بر دنیا حکمرانی کند که نخواهد توانست.

مسیحیان دنیا برای شناخت پیامبرشان به قرآن کریم مراجعه کنند

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مسیحیان دنیا برای شناخت پیامبرشان باید به قرآن کریم مراجعه کنند، اظهار کرد: امیدوارم تمام پیروان ادیان الهی به تعالیم انبیاء گوش دهند.

وی با تسلیت سالروز زلزله پنجم دی ماه 1382 شهرستان بم گفت: باید از این حادثه درس عبرت آموخت، از اینکه تمام کسانی که به دنبال ساخت و سازهای غیراصولی هستند، باید از این حادثه عبرت بگیرند و سعی کنند کار را به درستی انجام دهند.

عسکری با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله ربانی در هفتم دی ماه سال  1352 زیر شکنجه‌های رژیم ستم‌شاهی اظهار داشت: باید از این بزرگان نام برده شود تا همگان بدانند که چه انسان‌های بزرگی زیر شکنجه جان دادند تا این انقلاب به ثمر برسد و ما وارث چه رشادت‌ها‌، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها هستیم‌.

بازماندگان قافله سوادآموزی هر چه زودتر حرکت کنند

خطیب جمعه جیرفت با اشاره به سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل(ره) خاطرنشان کرد: اگر کسانی هنوز از قافله سواد آموزی بازمانده‌اند، باید هر چه زودتر حرکت و این نقیصه را برطرف کنند، زیرا پیامبر ما پیامبری بود که برای تعلیم و تربیت آمد و پسندیده نیست، کسی پیرو پیامبر اکرم(ص) باشد و بگوید بی‌سواد هستم.

عسکری افزود: به دنبال اهانت گروهی فریب خورده و عامل دست جریان‌های منحرف داخلی که از طریق جریان‌های خارجی هم حمایت می‌شدند، در روز عاشورای حسینی در حالی که مردم مشغول عزاداری و سینه‌زنی و اقامه عزای امام حسین(ع) بودند، فتنه‌ای شکل گرفت و غائله به پا کردند.

فتنه‌گران 88 اصول و ارزش‌های دینی و الهی را زیر سئوال بردند

وی تصریح کرد: فتنه‌گران در این روز اصول و ارزش‌های دینی و الهی را زیر سئوال بردند و هتک حرمت کردند، اما طی 48 ساعت با خروج همگانی ملت بصیر ایران مواجه شدند و در روز 12 محرم در سراسر کشور ملت به میدان آمدند.

رادیوهای خارجی نمی‌توانستند، حرکت 9 دی مردم ایران را تحلیل کنند

امام جمعه جیرفت گفت: برخی رادیوهای خارجی نمی‌توانستند، این حرکت مردم ایران را تحلیل کنند، آن‌ها بیان می‌کردند که مردم را با وعده‌های حکومتی به میدان کشیدند، اگر حکومتی بتواند طی 48 ساعت این همه مردم را بسیج کند، باید حکومت مقتدری باشد.

عسکری با بیان اینکه این دعوت حکومت نبود، مردم ایران مسلمان و معتقد به ولایت فقیه و دلداده حسین ابن علی(ع) و عاشق امام حسین(ع) هستند، اذعان داشت: وقتی مردم دیدند در روز عاشورا و روز عزای حسینی عده‌ای جاهل و نادان به میدان آمدند و اصول و ارزش‌های دینی را زیر سئول بردند، خود مردم برای مقابله با آن‌ها به میدان آمدند.

9 دی روز میثاق با ولایت فقیه و رهبری و ناامیدی فتنه است

وی افزود: 9 دی روز بروز عشق مقدس نهفته مردم به دین است، روز میثاق با ولایت فقیه و رهبری، روز ناامیدی فتنه است، وقتی فتنه‌گران دیدند که مردم این‌گونه به میدان آمدند مأیوس شدند، 9 دی روز اعلام اتحاد ملت ایران در پافشاری بر مواضع اصولی و ارزشی بود و خودجوش و بدون دعوت کسی به میدان آمدند.

مدعیان داعیه مادری انقلاب ایران عمل فتنه‌گران را محکوم نکردند

عسکری با بیان اینکه روز 9 دی روز بزرگ آزمایش هم بود، خاطرنشان کرد: با کمال تأسف کسانی که داعیه مادری برای انقلاب داشتند و ادعا می‌کردند، ما برای انقلاب زحمت کشیدیم، نه تنها در این حضور میلیونی مردم حضور نداشتند، بلکه حاضر نشدند، عمل فتنه‌گران را محکوم کنند، آن‌ها با تعصب بیشتر سال بعد آمدند و اطلاعیه دادند و از فتنه‌گرانی که در روز عاشورا به میدان آمدند، به عنوان ملت غیور ایران یاد کردند.

به تعبیر رهبر معظم انقلاب روز 9 دی عده‌ای مردود شدند

خطیب جمعه جیرفت گفت: جای تعجب دارد، جریان 9 دی همان‌طور که یک عرصه امتحان بود و ملت ایران امتحانش را خوب پس داد، یک عده هم در آن به تعبیر رهبر معظم انقلاب مردود شدند و تا جاهایی آمدند و بعد شکست خورده برگشتند.

انتهای پیام/80002/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول