اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودسر:

9 دی رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودسر گفت: حماسه 9 دی رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری بود.

9 دی رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام محمد حسین تقی‌زاده در نماز جمعه این شهر با تسلیت فرا رسیدن اربعیت حسینی (ع) صبر و شکیبایی را یکی از فضایل اخلاقی دانست که بیش از 70 بار در قرآن مطرح شده است.

خطیب جمعه رودسر بهره‌گیری از صبر و نماز در هنگام غلبه بر مشکلات را از سفارش‌های قرآن دانست و گفت: خداوند با صابرین است.

وی اقسام مختلف صبر را شامل صبر بر بلا، صبر بر مصیبت، صبر بر معصیت، صبر بر طاعت و بندگی خدا، صبر بر جهاد، صبر بر خشم و غضب و صبر تشنگی نامید و تصریح کرد: پیامبر اعظم (ص) فرمود کسی که در مقابل معصیت بایستد خداوند به او 900 درجه عطا می‌کند که بین هر کدام از اعماق زمین تا منت‌های عرش است.

تقی‌زاده یکی از مصادیق اطاعت خدا را تبعیت از ولایت خواند و افزود: انسان مومن در کنار رهبری دینی می‌ایستد و سختی‌های آن را تحمل می‌کند و امام باقر (ع) فرمود کسی که بر پیروی از ما پایدار بماند تا از دنیا برود در زمان غیبت قائم ما خداوند او را پاداش هزار شهید دهد و در دوران غیبت تبعیت از ولایت فقیه همانا پایداری بر ولایت ائمه (ع) است.

وی در ادامه به حماسه 9 دی اشاره کرد و یادآور شد: مردم مومن، آگاه و بصیر ایران اسلامی روز نهم دی ماه سال 88 حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ سه دهه انقلاب آفریدند و حضور دهها میلیونی مردم در تظاهرات 9 دی ماه نشانه بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت ایران بود که برای همیشه در تاریخ باقی ماندگار شد.

امام جمعه رودسر آثار و دستاوردهای این حماسه را در داخل و خارج شامل افزایش اقتدار و استحکام نظام، انقلاب نامید.

وی افزود: تقویت و باور به وجود جنگ نرم و فتنه‌های پیچیده، کنار رفتن نقاب‌ها از چهره‌ها، رفراندوم ملی در دفاع از نظام و رهبری با حضور دهها میلیونی مردم از دیگر دستاوردهای این حماسه بود.

تقی‌زاده، افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و منفعل شدن جریان فتنه و تبدیل فتنه‌گران به مرده سیاسی، آشکار شدن دشمنی گسترده غرب با نظام و پیوند فتنه با خارج طبق اعتراف‌های دستگیر شدگان، اذعان غرب به اقتدار و عزمت نظام اسلامی را از دیگر دستاوردهای حماسه 9 دی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: تحرک‌بخشی به بیداری اسلامی در منطقه، حفظ استقلال سیاسی از دیگر دستاوردهای حماسه 9 دی بود.

انتهای پیام/84001/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول