اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب

9 دی بیانگر عمق بصیرت ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب گفت: حماسه نهم دی بیانگر عمق بصیرت و ایمان قلب ملت ایران است.

9 دی بیانگر عمق بصیرت ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین میرزا حسین معتمدی فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میناب با اشاره به نهم دی ماه روز بصیرت، از این روز به عنوان حماسه ای برای بیان عمق بینش و بصیرت ملت ایران یاد کرد.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به تشریح معنای بصیرت پرداخت و افزود: بصیرت یعنی اینکه خط درگیری با دشمن را باید شناخت و دشمن را در آن گم نکرد.

امام جمعه میناب بیان کرد: ملت ایران در نهم دی با تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب هوشیارانه عمل کرد و دشمن را به خوبی شناخت.

وی با بیان این مطلب که اگر دشمن گم شود یقه دوست گرفته می‌شود، گفت: ذات فتنه این است دشمن را در خود گم می‌کند.

امام جمعه میناب تشخیص خط دوست از دشمن را از ویژگی‌های بصیرت دانست و با بیان اینکه هر حرکتی زمانی اثربخش است که به موقع صورت گیرد، ادامه داد: ملت ایران در نهم دی با اقدام به موقع به میدان آمدند.مردم بصیر ایران همواره و در همه صحنه‌ها راه تماس دشمن را به خوبی تشخیص داده و کانال‌ها را بر روی آن بسته‌اند.

خطیب جمعه میناب ادامه داد: ملت در نهم دی ضمن حضور به موقع با مشت گره کرده، گره از کار کشور را باز کردند.

معتمدی‌فر افزود: ملت شریف ایران در بهمن سال 57 کمر استبداد را شکست و انقلاب اول را به وجود آورد و در 13 آبان با تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی را شکست داد و در نهم دی 88 کمر منافقان را شکست.

امام جمعه میناب تمرد از قانون، تغییر موضع از اصلاحات به براندازی، سکوت و بازی در زمین دشمن را به عنوان اوج جریان فتنه ذکر کرد و اظهار داشت: عده ای نیز در فتنه 88 آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکردند.

معتمدی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی رسانه به ویژه رسانه‌های غربی سعی در کم رنگ کردن حماسه نهم دی داشتند، افزود: سکوت، سانسور ، عدم بیان حقایق و انحراف خبری از جمله توطئه‌های رسانه‌های بیگانه درباره این حماسه ماندگار است.

امام جمعه میناب تصریح کرد: ملت ایران در نهم دی فقط به عشق دفاع از ارزش‌های دینی و رهبری انقلاب به میدان آمد.

وی در ادامه خطبه‌ها به جریان انحرافی اشاره کرد و ضمن فتنه خواندن آن گفت: در طول تاریخ انقلاب همواره مشخص شده که هر کس بخواهد در مقابل ارزش‌ها قد علم کند از میان برداشته خواهد شد.

خطیب جمعه میناب اضافه کرد: جریان انحرافی، در هر مقطع و از هر گروه و طیفی که باشد بداند هر کس در مقابل رهبری نظام بایستد ملت با مشت آهنین بر سینه او خواهد زد.

وی همچنین به پیام امام خمینی (ره) به صدر هئیت رئیسه شوروی سابق اشاره کرد و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب به همه وظایف دینی خود عمل کرد و با دلی آرام با ملت خداحافظی کرد.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام اربعین سید و سالار شهیدان از زیارت اربعین به عنوان نشانه‌های ایمان نام برد و گفت: زیارت در کنار هجرت، جهاد و شهادت مربع آزادی را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ آرامش جامعه تا انتخابات را مورد بحث قرار داد و بیان داشت: متاسفانه با نظر کردن به برخی رسانه‌ها دیده می شود که این مطالبه رهبری نادیده گرفته می‌شود.

معتمدی‌فر ادامه داد: افشای لیست مفسدان اقتصادی مقوله‌ای است که هشت سال است بیان می‌شود و چیزی به جز استرس در جامعه به همراه ندارد.

امام جمعه میناب خطبه نخست نهج البلاغه را مورد تشریح قرار داد و گفت:مولای متقیان در نخستین سخنرانی خود به عنوان حاکم بحث مفسدان اقتصادی و مبارزه با آنان را تمام کرد. لیستی که همواره دم از آن زده می شود پوسیده شد و این کار در شأن کسانی که خود را به حکومت علوی نسبت می‌دهند نیست.

معتمدی فر همچنین طرح پنج برابر شدن یارانه‌ها را مورد بحث قرار داد و بیان داشت: این کار با کدام درآمد ممکن است که برخی اذهان مردم را مشوش می‌کنند.

امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها به ارتقا فرمانداری میناب به فرمانداری ویژه اشاره کرد و گفت: میناب در کشور همانند بچه‌ای ضعیف است.

وی با بیان برخی دلایل ویژه شدن فرمانداری در هر شهرستان، گفت: دلیل سیاسی، رشد بیش از حد شهر و آمادگی و استعداد آن از جمله دلایل ویژه شدن فرمانداری یک شهرستان است.

معتمدی فر ادامه داد :شهری که ضعیف است و مشکلات آن به حدی است که نتوان در روند عادی اداره به آن رسیدگی کرد نیز از فرمانداری ویژه بهره‌مند می‌شود که میناب در این قشر جای می‌گیرد.

امام جمعه میناب با بیان این مطلب که با تغییر اسم و تابلو مشکلی از مشکلات میناب حل نمی شود، اظهار داشت: امکانات، مدیران و اعتبارات ویژه باید به داد فرمانداری ویژه در میناب برسند چراکه با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود.هنوز برخی ادارات و خیابان‌ها در میناب به روز نیست و شهرداری 4 میلیارد تومان بدهی دارد.

معتمدی فر اضافه کرد: فرمانداری ویژه حق مردم این شهرستان است و اعتبارات آن نیز باید ویژه باشد.

انتهای پیام/88004/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول