اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین مطرح کرد

حرکت پیاده کفن‌پوشان ورامین نقطه اوج خروش عاشوراییان در 9 دی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با اشاره به خروش عاشوراییان در 9 دی ماه گفت: حرکت پیاده کفن‌پوشان ورامین به سوی بیت رهبری نقطه اوج خروش عاشوراییان در 9 دی بود.

حرکت پیاده کفن‌پوشان ورامین نقطه اوج خروش عاشوراییان در 9 دی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه  پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بررسی معنای فتنه پرداخت و گفت: مولا علی (ع) بیش از هرکس دیگر در معرض فتنه‌ها قرار گرفت، آقا 25 سال خانه نشین شدند و در متن فتنه‌های عجیب و غریب بودند.

در جریان فتنه افراد موجه مورد حمله قرار می‌گیرند

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با اشاره خطبه 93 نهج‌البلاغه اظهار داشت: در شرایط فتنه حق و باطل با هم مشتبه می‌شوند، دشمن از ابزارهای تبلیغاتی و افراد صاحب نفوذ بهره می‌برد، فتنه انگیزان از فضای شبهه‌آلود بهترین استفاده را می‌برند، عناصر تاثیرگذار و موجه با زمینه‌های تبلیغی مناسب را به میدان می‌آورند تا بتوانند افراد را دچار تردید و شبهه بین حق و باطل کنند.

وی افزود: فتنه آغازی ناشناخته و پوشیده دارد، فتنه مانند یک جوان خوش سیمای زیبایی می‌ماند که باطنش کثیف است، زمانی که گرد و غبار فتنه فرو می‌نشیند تازه انسان می‌فهمد در چه شرایطی قرار گرفته است، در فتنه راه به درستی تشخیص داده نمی‌شود، افراد گرفتار بحران می‌شوند و به این طرف و آن طرف پرتاب می‌شوند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: در جریان فتنه افراد موجه و افرادی که می‌توانند هدایت امت را بر عهده گیرند مورد هدف قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند مقبولیت آنها را کم کنند، در فتنه انسان‌ها به جای حقیقت محوری گرفتار شخصیت محوری می‌شوند.

وظیفه داریم حماسه تاریخی 10 دی را زنده نگه داریم

وی در ادامه حاجیه خانم طالقانی را  به عنوان یکی از موثرترین بانوان مبلغه منطقه مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این بانوی با فضیلت و ام‌الشهید قریب به نیم قرن در ترویج معارف اسلامی در میان بانوان این منطقه همت گمارد.

امام جمعه موقت ورامین سپس 10 دی 57 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در 10 دی 57 جوانان این منطقه در اوج تظاهرات ضد رژیم به خیابان‌ها ریختند و جان خود را تقدیم کردند، از تهران افراد گارد سلطنتی را با هلی‌کوپتر به ورامین آوردند، شیشه‌ها را شکستند، انقلابیون را در هوای سرد زمستان در میان حوض پر از یخ زمستان انداخته و شلاق زدند.

وی سپس گفت: آنچه در توان داشتند علیه انقلابیون به کار بستند اما در نهایت خون‌های مطهر این عزیزان ثمر داد و انقلاب پیروز گشت، ما اینک وظیفه داریم حماسه تاریخی 10 دی را زنده نگه داریم.

حرکت پیاده کفن‌پوشان ورامین به سوی بیت رهبری نقطه اوج خروش عاشوراییان در 9 دی بود

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی ماه نقطه عطف بزرگی در تاریخ انقلاب اسلامی است، فتنه سال 88 حقیقتا از فتنه‌های بی‌نظیر تاریخ انقلاب اسلامی بود، به بهانه تقلب در انتخابات به ارزش‌های انقلابی و اسلامی تاختند، حرمت عاشورای حسینی را هتک کردند، چادر از سر زنان کشیدند، جوانان را به جرم داشتن محاسن کتک زدند و به مساجد و حسینیه‌ها بی‌احترامی کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: با صراحت علیه ولایت فقیه شعار دادند و اسباب خوشحالی غربی‌ها را فراهم کردند، افرادی که با نام امام (ره) شهرت یافته بودند، نخست وزیر زمان دفاع مقدس، کسی که سر سفره امام (ره) بزرگ شده بود آن وقت بیاید در صف دشمنان بایستد.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: اما مردم در روز 9 دی خروشیدند و فتنه‌گران را ناکام ساختند، 9 دی روز خروش عاشوراییان و حماسه حسینیان بود، روز نمایش عزم و اراده علویان بود، روز حرکت دلدادگان مهدی آل محمد (عج) بود، ملت در 9 دی نشان داد حتی لحظه‌ای در حمایت از ولایت فقیه تردید نخواهد کرد.

وی گفت: حرکت پیاده کفن‌پوشان ورامین به سوی بیت رهبری نقطه اوج خروش عاشوراییان در 9 دی بود، این حرکت یکی از فرازهای تاریخ ورامین به شمار می‌رود، تاریخ 15 خرداد 42 را تکرار کرد، تاریخ سازان این منطقه پیاده به راه افتادند و با اجتماع در مقابل بیت مقام معظم رهبری نشان دادند بر عهد خود همچنان پایبندند.

ملت فتنه‌گران و حامیان آنها تا صراحتا توبه نکنند دست رد خواهد زد

حجت‌الاسلام محمودی سپس تاکید کرد: این آخرین فتنه نبود، تا حق طلبی و آزادی خواهی هست فتنه‌ها هم هستند، فتنه تمام نخواهد شد و به همین دلیل امروز انتظار بصیرت و شناخت فتنه‌ها از همه اقشار است، مبادا بسیجی‌ها و حزب اللهی‌ها به خواب بروند، خیلی‌ها گرفتار شدند، ما سال آینده انتخابات داریم، دشمن هم فتنه‌هایی را طراحی کرده است، برخی حامیان و ساکتان فتنه حضور در انتخابات و بهره‌برداری از آن را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با صراحت اعلام می‌کنم اگر فتنه‌گران و حامیان فتنه با صراحت توبه کردند و بازگشتند راه بازگشت برای آنها باز است، در غیر این صورت ملت ما با تمام وجود دست رد بر سینه آنها خواهد زد، چهره‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌ها را بشناسیم تا از این فتنه‌ها با سربلندی عبور کنیم.

زیبنده نیست دولت اسلامی وعده‌های متعدد بدهد و با تاخیر عمل کند

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به تاخیر دولت در اجرای وعده‌های خود نسبت به مردم شهرستان ورامین گفت: از دولت می‌خواهم به وعده‌های خود به این مردم شهیدپرور که 15 خرداد را دارد، که 9 دی را دارد و افتخار ولایتمداری را همواره همراه داشته است عمل کند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی، مترو، تاسیس سازمان حج و زیارت، صدا و سیمای شهرستان‌های استان تهران و ... را اجرایی کنید، زیبنده نیست دولت اسلامی وعده‌های متعدد بدهد و با تاخیر عمل کند.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول