اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی کشور:

9دی تبلور سبک زندگی سیاسی با تئوری امامت-امت است

خبرگزاری فارس: سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی کشور گفت: حماسه 9 دی تبلور سبک زندگی سیاسی با تئوری امامت-امت است.

9دی تبلور سبک زندگی سیاسی با تئوری امامت-امت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مجتبی زارعی پیش از خطبه نماز جمعه امروز قائمشهر حماسه 9 دی را تبلور سبک زندگی سیاسی با تئوری امامت-امت دانست و افزود: 9 دی عصاره و مینیاتور و نمونه کوچک شده انقلاب اسلامی ایران است.

وی 9 دی را روز رونمایی دو پایتخت جهان اسلام یعنی کوفه زمان امام علی (ع) و تهران فعلی معرفی و تصریح کرد: کوفه با وجود پذیرش سفیر امیرالمؤمنین به حضرت خیانت کرد، اما تهران و سایر شهرهای کشور بدون حضور سفیری از سوی امام امت، از رهبرشان حمایت کردند و با اینکه صدای کمکی نبود ملت نگذاشت در تهران سقیفه دیگری شکل بگیرد.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه نباید از عظمت 9 دی شعاری سخنی گفته شود، خواستار تبیین تئوری رابطه امام و امت شد.

زارعی با بیان اینکه 9 دی، 22 و 12 بهمن، غائله طبس و فتح سفارت آمریکا مولود انقلاب اسلامی است، افزود: باید سرشت و ماهیت انقلاب اسلامی را شناخت و به این پرسش‌ها پاسخ داد که آیا انقلاب اسلامی در طول تاریخ ساخته شد، آیا با کودتا و جمع پارتیزان‌ها به نتیجه رسید، یا به قول برخی که خود را کلیددار و پرده‌دار انقلاب می‌دانند با انقلاب طبقاتی و تفکر نخبگان و اشراف و کارگران حاصل شد.

وی تشکیل انقلاب اسلامی را حاصل تفکر الهی بر مبنای شریعت و اهل بیت دانست و ادامه داد: با انتظار و فلسفه مهدویت و عنصر اجتهاد و امامت و نبوت گره خورده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: در انقلاب ما همه انبیا و امامان حضور دارند و صاحب واقعی آن مهدی موعود است.

وی تلاش برخی برای به عقب برگرداندن انقلاب را ارتجاع و انحراف دانست و گفت: اجرای آن غیرممکن است.

وی با اشاره به بی‌میلی مردم برای بازگشت به خط ارتجاعی تاکید کرد: اگر عالمان دینی و مسئولان و مراجع از انقلاب عقب‌گرد کنند ریاکاری و دروغ در جامعه رواج می‌یابد.

زارعی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران با تفکر سلطنت‌طلبانه و اشرافی رشد نخواهد کرد، 9 دی را دریای حضور عماران و عمارنامه انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: در 9 دی برخی رجال و سیاستمداران و فقها برای وجیه‌المله شدن سکوت کردند و به داد ولی فقیه نرسیدند اما ملت یکپارچه عمار و سردار شد.

این فعال دانشگاهی افزود: ماجرای 9 دی هشت ماه طول کشید، اما به اندازه هشت سال به انقلاب عمر بخشید برای همین رهبری 9 دی را ولایت الله و حسین بن علی می‌داند.

انتهای پیام/86008/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول