اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم آباد تأکید کرد

9 دی روز تجلی پیوند عاشورایی ملت ایران با ولایت

خبرگزاری فارس:حجت‌الاسلام میرعمادی گفت: بدون شک یوم‌الله 9 دی روز تجلی پیوند عاشورایی ملت ایران با ولایت است و به‌حق به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

9 دی روز تجلی پیوند عاشورایی ملت ایران با ولایت

به گزارش فارس از خرم‌آباد نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد گفت: روزی که ملت ایران با آنکه داغدار و عزادار اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند با تمام وجود در صحنه حاضر شدند و از ولایت و رهبری حمایت کردند و همین حرکت عظیم باعث شد که 9 دی را یوم‌الله بدانیم و باید بزرگ شمرده شود.

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی با اشاره به اینکه 9 دی روز وقت‌شناسی و حضور به‌موقع مردم در صحنه بود، گفت: در این روز بصیرت و دشمن‌شناسی ملت بزرگ ایران بر همه ثابت شد و در این روز برای همیشه مردم ایران حماسه حسینی و حماسه عاشورای دیگری خلق کردند.

مردم لرستان پیشگام مثل همیشه در حمایت از ولایت و رهبری

امام جمعه خرم‌آباد به حضور ده‌ها میلیونی مردم در این تظاهرات باشکوه اشاره کرد و گفت: البته از یاد نبرده‌ایم که مردم بصیر و ولایی لرستان در 8 دی این افتخار را نصیب خود کردند که یک روز زودتر به صحنه بیایند و مثل همیشه پیش‌‌قدم باشند.

وی افزود: مردم لرستان در آن تظاهرات باشکوه نشان دادند که بصیرت و دشمن‌شناسی مورد تأکید و تأیید رهبری را به خوبی درک کرده‌اند و این یک برگ زرین در تاریخ پرافتخار این استان است.

برکات و دستاوردهای تاریخی حماسه 9 دی

حجت‌الاسلام میرعمادی در ادامه به تشریح دستاوردهای تاریخی و برکات این حماسه مردمی پرداخت و گفت: مهمترین دستاورد این حماسه عظیم آشکار شدن رابطه فتنه‌گران با غرب و آمریکا بوده است که خوشبختانه اولین کسی که متوجه این ارتباط شد مقام معظم رهبری بودند که فرمودند دست دشمن در کار است ولی عده‌ای باور نکردند اما به مرور زمان متوجه شدند که فتنه‌گران با دشمنان این مملکت اسلامی رابطه دارند و از آنها خط می‌گیرند و معلوم شد که غرب به صورت گسترده با ایران اسلامی دشمنی دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی غرب با نظام مقدس جمهوری اسلامی در 9 دی بر همگان آشکار شد، افزود: با این اقدام مشخص شد که تا حالا چه اقداماتی کرده‌اند و در اعترافات دستگیرشدگان فتنه 88 این همسویی و همگامی به طور واضح مشخص شد.

وی مسئله حفظ استقلال سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از دستاوردهای حماسه 9 دی دانست و گفت: مردم نشان دادند که پای ولایت ایستاده‌اند و از نظام اسلامی و از رهبرشان دست برنمی‌دارند و در این راه مقاوم تا آخر ایستادگی می‌کنند؛ دشمن می‌خواست نشان دهد که این نظام و این حکومت نمی‌تواند یک انتخاب ساده را مدیریت و برگزار کند اما مردم ما بلوغ اجتماعی و سیاسی خودشان را نشان دادند و مثل همیشه نقشه‌های پلید دشمنان را نقش بر آب کردند.

تحرک‌بخشی به بیداری اسلامی؛ دستاورد بزرگ حماسه 9 دی

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه تحرک‌بخشی به بیداری اسلامی در منطقه را از جمله دستاوردهای خارجی ارزشمند حماسه 9 دی ذکر کرد و افزود: مطمئناً هیچ‌کس تردید ندارد که این بیداری اسلامی که در منطقه شکل گرفته و در حال نتیجه دادن است تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران بوده است و یقیناً صبر و استقامت ملت ایران و بصیرت آنان در تحرک‌ بخشیدن به بیداری اسلامی کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: پس از شکل‌گیری فتنه در جریان انتخابات 88 دوست‌داران انقلاب در خارج از مرزهای ایران دل‌نگران بوده‌اند و همین دوست‌داران پس از حماسه 9 دی خوشحال شدند و امیدبخشی شایانی از این حماسه بی‌بدیل ملت ایران برای آنان رقم خورد.

خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: در همین جریان حماسه 9 دی، سرشکستگی آمریکا و غرب از دیگر دستاوردهای این حماسه به شمار می‌آید چراکه نشان داد جاسوسی‌ها و تبلیغاتشان در برابر اراده ملت ایران کارآیی ندارد.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه ملت ایران ثابت کرد هیچ اراده‌ای جز اراده خدا نمی‌تواند در سرنوشت این ملت تأثیرگذار باشد، افزود: هرگونه اراده‌ای که از سوی دشمن برای این ملت گرفته شود برای همیشه ناکارآمد خواهد بود و در یک کلام حماسه 9 دی مایه سربلندی ملت ایران و سرشکستگی غرب، آمریکا، اسرائیل جنایتکار و هم‌پیمانان آنها شده است.

در این حماسه بزرگ خواص بی‌بصیرت مغلوب شدند، فتنه‌گران نابود شدند و دشمنان خارجی این مملکت مانند همیشه مأیوس و ناامید.

فروپاشی شوروی پایان مارکسیسم؛ پیش‌بینی تاریخی حضرت امام

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به چهارشنبه 13 دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق در سال 1367 اشاره کرد و گفت: در این نامه تاریخی حضرت امام دو پیش‌بینی انجام داده بود که هر دو به وقوع پیوست و طبقه گفته آن بزرگ فروپاشی شوروی شکل گرفت و پایان مارکسیسم بر همگان ثابت شد.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که قدرت شرق متلاشی شد و اکنون نوبت غرب فرا رسیده است؛ مطمئن باشید غرب استعمارگر و ستم‌‌پیشه هم فرو می‌ریزد چراکه وضعیت امروز آنها نیز همانند همان روزهای پایانی شوروی است و در همین آینده نزدیک باید منتظر فروپاشی این قدرت نامشروع نیز باشیم.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه به تعبیر مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تعبیر بسیار زیبای در این رابطه به کار بردند و فرمودند که امروز تاریخ جهان بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است و منظور ایشان از این تعبیر همین قیام‌های بزرگ منطقه علیه دیکتاتورها و همین حاکمیت‌ ارزش‌های الهی و معنوی است که در حال تحقق است و مطمئناً دنیا از این پیچ نیز عبور خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آینده از آن اسلام و مکتب اهل بیت خواهد بود خاطرنشان کرد: بدانید که صبح امید نزدیک است و شرق و غرب نابود خواهد شد و اسلام باقی خواهد ماند و شعار «نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی» ما در جهان عملی خواهد شد.

عزاداری اربعین حسینی باشکوه برگزار شود

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در پایان ضمن تسلیت پنج‌شنبه 20 صفر، اربعین حسینی به نمازگزاران و امام مسلمین گفت: خدا قسمت کند که همه ما زائر آن حضرت باشیم و البته نباید در روز اربعین زیارت آن روز را فراموش کنیم و امیدوارم مثل همیشه عزاداری این روز باشکوه همیشگی برگزار شود.

انتهای پیام/2304/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول