اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:

9 دی سیل مردم ایران را به اقیانوس رهبری متصل کرد

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه با اشاره به شرایط کشور در دوران فتنه گفت: نحوه مدیریت نظام در بحران سال 88 توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی بود.

9 دی سیل مردم ایران را به اقیانوس رهبری متصل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر متکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار کرد: فتنه 88 برای براندازی نظام و سرنگونی انقلاب طراحی شده بود و بلافاصله بعد از اعلام نتایج به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ایجاد شکاف در میان مردم هدف این فتنه بود و علاوه بر این تضعیف جایگاه رهبری و انحراف در اسلام از دیگر اهداف براندازان به شمار می‌رفت.

فتنه‌گران به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام بودند

وزیر سابق امور خارجه با بیان اینکه غرب طی سال‌های پس از انقلاب از همه نقشه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ناامید شده بود گفت: جنگ سخت و نرم و انواع شبیخون‌ها دشمنان اسلام را به اهداف خود نرسانده بود بنابراین تصمیم گرفتند با فتنه‌گری به‌دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام اقدام کنند.

وی ادامه داد: حرکت فتنه‌گران در واقع نزدیک شدن آن‌ها به تنور آتش بود زیرا می‌خواستند در باورها و اعتقادات دینی مردم انحراف ایجاد کنند و برای این منظور برخی از فریب‌خوردگان را در عاشورای 88 وارد میدان کرده و هتک حرمتی آنچنانی را سامان‌دهی کردند.

متکی با اشاره به ماندگاری قیام اباعبدالله (ع) در طور تاریخ و تفسیر جدید این حرکت از حیات بشری خاطرنشان کرد: فتنه‌گران به دنبال خاموش کردن نور امام حسین (ع) در جامعه ایران بودند.

مقام معظم رهبری مانع از تحقق توطئه‌های دشمنان می‌شود

وزیر سابق امور خارجه پیام 9 دی را پاسخ محکم ملت ایران به براندازان و توهین‌کنندگان به ولایت و رهبری دانست و بیان داشت: وجود رهبری مانع از پیروزی دشمنان می‌شود و تحلیل‌گران غربی هم این پیش‌بینی را کرده بودند.

وی اضافه کرد: سران فتنه و همراهان آنان و کسانی که مردم را به راهپیمایی‌ها دعوت کردند، نسبت به انقلاب و مردم خیانت کردند.

متکی با بیان اینکه انتخابات 88 پیروزی بزرگی برای نظام اسلامی بود گفت: نحوه مدیریت نظام در بحرانی به این وسعت توفیق بزرگی برای جمهوری اسلامی بود.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: سیل عظیم ملت ایران در 9 دی 88‌ دشمنان را از میان برداشت تا به اقیانوس رهبر انقلاب و هدایت‌های او متصل شوند.

 

وجود رهبری بهترین نعمت برای نظام است

وی افزود: وجود رهبر معظم انقلاب بهترین نعمت برای ملت ایران است و همین امر بزرگ‌ترین مانع در برابر دشمنان به شمار می‌رود.

متکی با بیان اینکه ملت ایران نشان داد که بر سر آرمان‌های اسلام،‌ امام و رهبری با تمام وجود خواهد ایستاد خاطرنشان کرد: مردم ایران همان ملتی به شمار می‌روند که رهبر معظم انقلاب فرمود از مردم عهد رسول‌الله (ص) برتر هستند.

فتنه گران در آزمون دموکراسی ایران شکست خوردند

وزیر سابق امور خارجه عنوان داشت: فتنه‌گران در آزمون بزرگ دموکراسی در ایران شکست خوردند و امروز هم منفورترین افراد در نزد ملت ایران به‌شمار می‌روند زیرا به نظام اسلامی و رهبری ظلم کردند.

وی گفت: در برخی از دوره‌ها این فتنه‌آفرینان بر سر کار آمدند و مردم آنان را انتخاب کردند، اما آنان در آزمون انتخابات سال 1388 مردود شدند.

انتهای پیام/78004/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول