اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسر شهید غلامرضا کاووسی و خواهر شهیدان سمیع:

حماسه 9 دی تجلی اعجاز خون شهدای انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: همسر شهید غلامرضا کاووسی گفت: دفع فتنه 88 و شکل‌گیری حماسه 9 دی، تجلی اعجاز خون شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی بود.

حماسه 9 دی تجلی اعجاز خون شهدای انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، استکبار جهانی در سال‌های اخیر برای مقابله با جهان اسلام علاوه بر بهره‌گیری از جنگ سخت، از جنگ نرم به عنوان حربه‌ای دیگر استفاده کرده و با به خدمت گرفتن ابزارهای متعدد به ویژه رسانه‌ها به دنبال همسویی افکار عمومی ملل مسلمان با سیاست‌ها و اندیشه‌های مادی‌گرایانه خود است.

در این میان فتنه سال 88 به اعتقاد آگاهان یک توطئه نرم برای براندازی جمهوری اسلامی بود و در این راستا برخی افراد و چهره‌های داخلی دانسته یا ندانسته در این مسیر قرار گرفتند و در قالب اصحاب فتنه عملا اهداف براندآزآن را دنبال کردند.

این در حالی بود که حماسه عاشورایی ملت بصیر ایران در 9 دی نشان داد جنگ تبلیغاتی و عملیات روانی رسانه‌های امپریالیستی ـ صهیونیستی در حمایت از فتنه 88 تأثیری در پای‌بندی مردم ایران به آرمان‌های انقلاب و رهبری نداشته و این آزمون سترگ به تنهایی به یکی از افتخارات تاریخی این کشور تبدیل شد.

برهمین اساس نهم دی ماه با عنوان روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده این روز یکی از روزهای مهم و ماندگار انقلاب و نماد ارادت ملت ایران به حضرت سید الشهدا(ع) و قیام عاشورا و تجدید میثاق با امام راحل(ره)، شهدا و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی و تجلی‌گاه اعتقاد راسخ به اصل ولایت‌فقیه که مصداق حقیقی و راستین آن در عصر ما مقام معظم رهبری است.

حضور کم‌نظیر مردم در این روز به همه یاوه­گویان غرب و شرق و نیز فتنه­گران داخلی نشان داد که عهد این ملت با حسین‎ ابن ‎علی(ع) و عاشورا، امام (ره) و رهبری معظم، شهیدان والامقام انقلاب و ارزش‌های دین ناگسستنی است.

حوادث و رخدادهای عبرت‌انگیز پس از انتخابات سال 88 با وجود برخی تلخی‌ها، فرصتی را برای اثبات حقانیت انقلاب اسلامی و عمق استراتژیک مردمی آن فراهم کرد به گونه‌ای که فصل نوینی از بصیرت و ولایت‌مداری ملت ایران را در یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌ سازترین عرصه‌های رویارویی با دشمنان فتنه‌افروز را رقم زد.

بی‌تردید ملت ایران با تأسی از آموزه‌های راهبردی حماسه 9 دی و تمسک به منویات و رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری با حضور در صحنه‌های حساس انقلاب اسلامی و آزمون‌های خطیر آینده از جمله انتخابات ریاست جمهوری، ایستادگی خود بر اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب را فریاد خواهند زد و آمال و آرزوهای شیطانی دشمنان و فتنه‌گران را منکوب می‌کنند.

مردم استان چهارمحال و بختیاری نیز همانند سایر مردم کشور در حماسه 9 دی حضوری پرشور و گسترده داشتند و با مشت‌های گره‌کرده نشان دادند که اجازه نخواهند داد فتنه‌جویان، منحرفان و گروه‌های التقاطی و انحرافی با برانگیختن احساسات آن‌ها از فرصت‌های نظام و عرصه‌های مردم‌سالاری دینی در کشور همچون انتخابات سوء‌استفاده کرده و با تحرکات ناشیانه و دشمن‌پسند، اهداف ضدانقلابی و مغایر با مصالح، منافع و امنیت ملی را تحت مدیریت و حمایت دشمنان انقلاب و سناریوهای شیطانی نظام سلطه و عملیات روانی رسانه‌های استکباری و صهیونیستی دنبال نمایند.

مردم این استان در راه پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت و استمرار این نظام تاکنون شهیدان بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و تا آخرین نفس در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب استوار در صحنه حاضرند و هرساله با حضور حماسی و گسترده خود در برنامه‌های گرامیداشت حماسه 9 دی این موضوع را به خوبی منصه ظهور گذاشته‌اند.

یکی از خانواده‌های انقلابی و ولایی این استان خانواده حاج آقا یدالله سمیع است. این مرحوم سه پسر، سه نوه و یکی از دامادهای خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده و خود تا آخرین لحظات عمرشان در راه دفاع از ارزش‌های الهی و اسلامی ثابت‎قدم و استوار فعالیت کرد.

آمنه سمیع یکی از دخترهای این مرحوم و همسر شهید غلامرضا کاووسی است و از فعالان فرهنگی و ولایی این استان به شمار می‎رود که در راستای تبیین زوایای فتنه 88 و حماسه 9 دی گفت‌و‌گویی با ایشان ترتیب داده شده است.

* فتنه 88 ریشه در انحراف تاریخی بشر دارد

آمنه سمیع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: برای تحلیل و واکاوی فتنه 88 و جریانات پس از آن باید به حافظه تاریخی خلقت بشر رجوع کرد، جایی که هابیل جبهه حق و قابیل جبهه باطل را شکل داد.

وی افزود: از آن‌ زمان تاکنون همیشه شاهد صف‎آرایی جبهه باطل علیه حق بوده‌ایم به طوری که برای آن در زمان‌ها و ادوار مختلف می‎توان مصادیق و نمونه‌های فراوانی نام برد.

سمیع تصریح کرد: حق و باطل دسته‌بندی‌های متعددی دارند و امروزه تشخیص اینکه کدام جبهه حق و کدام جبهه باطل است بسیار دشوار شده و نیازمند بصیرت بالا و بینش عمیقی است.

* قیام عاشورا اوج تقابل حق و باطل بود

همسر شهید کاووسی با بیان اینکه اوج تقابل دو جبهه حق و باطل در روز عاشورا به منصه ظهور رسید، بیان داشت: در صحرای کربلا و در روز عاشورا، تقابل دو جبهه حق و باطل به اوج خود رسید و بعد از این واقعه بزرگ، تقابل حق و باطل بیش از گذشته خودنمایی کرد.

سمیع، انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران بعد از قیام عاشورا بزرگ‌ترین رویدادی بود که برای پیاده کردن احکام و دستورات الهی و دین اسلام شکل گرفت و توانست تحول بزرگی را در جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی ایجاد کند.

* انقلاب اسلامی زمینه‌ساز حکومت عدل جهانی است

وی ادامه داد: برهمین اساس حفظ و تقویت انقلاب اسلامی و تداوم ارزش‌های آن از اهمیت والایی برخوردار است، چرا که این نظام زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی(ع) است و پرچم این کشور نماد برپایی حکومت عدل جهانی است.

خواهر شهید عبدالله سمیع، به رسالت دشوار مردم در تداوم‌بخشی به مسیر حق اشاره کرد و گفت: امروز ملت ایران وارث خون شهیدان بسیاری است، شهیدانی که با خون خود این انقلاب را آبیاری کردند تا این نظام به بالندگی برسد، پس ضروری است تا بصیرت و بینش خود را نسبت به وقایع و جریانات روز ارتقا داده و تنها در مسیر حق گام برداشت.

سمیع با تفکیک دو جبهه کفر و نفاق، بیان داشت: خطر جبهه نفاق بیش از خطری است که از ناحیه جبهه کفر متوجه جبهه حق می‎شود، برهمین اساس باید چهره‌های منافقی که پشت نقاب حق پنهان شده‌اند را شناسایی و از این طریق خطر آن‌ها را خنثی کرد.

* جبهه نفاق با نقاب حق برنامه‌های خود را پیش می‎برد

وی از جبهه نفاق با عنوان جبهه خاکستری یاد کرد و افزود: منافقان هیچ‌گاه با پرچم سیاه کفر وارد عرصه نمی‌شوند، بلکه همواره با بهره‌گیری از فرهنگ حق، برنامه‌های خود را پیش می‎ّبرند.

خواهر شهید ولی‌الله سمیع با اشاره به فتنه 88، آن را نمونه بارزی از نفوذ نفاق در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: فتنه 88 ریشه در عقاید باطل و طاغوتی داشت، اما با پرچم کفر وارد عرصه نشد بلکه به شکلی مرموزانه و برنامه‌ریزی شده در برخی از لایه‌های اجتماعی نفوذ کرد و با شعارهای مردم فریب، خود را نماینده حق جلوه می‎داد.

سمیع تصریح کرد: در این جریانات، عده‌از افرادی ناآگاه و پریشان‌حال که از بصیرت لازم برخوردار نبودند فریب خورده چهره‌های دروغین فتنه شدند و زیر پرچم باطل قرار گرفتند و حادثه 18 تیر را رقم زدند.

وی، نقش هدایتگری ولایت را از عوامل بی‌بدیل دفع فتنه 88 دانست و گفت: در برابر تعداد اندکی از خواص و مردم ناآگاه و فریب‌خورده، ملت اسلامی با بهره‌گیری از رهنمودهای پیغمبرگونه مقام معظم رهبری متحد و منسجم با حضور حماسی خود در روز 9 دی، جریان فتنه را ناکام گذاشت.

* حماسه 9 دی تجلی اعجاز خون شهدای کشور بود

همسر شهید غلامرضا کاووسی، امداد الهی را از دیگر عوامل دفع فتنه 88 برشمرد و عنوان کرد: در 9 دی، خداوند ید بیضایی قدرت خود را به یاری جبهه حق رساند به گونه‌ای که در این روز اعجاز خون شهدای گلگون‌ کفن کشور به خوبی محسوس و قابل مشاهده بود.

سمیع، راهپیمایی 9 دی را بزرگ‌ترین و با عظمت‌ترین راهپیمایی این استان در طول انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این روز حضور باشکوه و حماسی همه اقشار و گروه‌های مختلف جامعه حتی کسانی که احتمال نمی‎رفت در صحنه حاضر شوند را شاهد بودیم و بی‌تردید این حماسه به برکت خون شهدای انقلاب شکل گرفت.

وی، ولایت‌فقیه را بزرگترین دستاورد و نعمت انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اینکه ایران اسلامی از هر حادثه سخت و از هر فتنه بزرگی به سلامت عبور می‌کند، به برکت حضور مدبرانه ولی ‌فقیه است و از این رو باید تا می‎توان همواره تبعیت بی‌چون و چرای خود را نسبت به ایشان با صدای بلند به دشمنان نظام اعلام داریم.

* ولایت فقیه محکم‌ترین تکیه‌گاه امت اسلامی است

همسر شهید غلامرضا کاووسی، ولایت فقیه را محکم‌ترین تکیه‌گاه امت اسلامی دانست و متذکر شد: ولایت فقیه مردم پراکنده را به مانند یک تسبیح به هم وصل و متحد کرده و با رهنمودهای خود زمینه سعادت و رستگاری آن‌ها را فراهم می‌کنند.

سمیع در پایان اذعان داشت: بی‌تردید آزمون‌های بزرگ‎تر و پرخطری در آینده پیش‌رو داریم که باید هوشیارتر از گذشته با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، این فتنه‌ها و آزمون‌ها را به سلامت پست سر بگذاریم.

==================

گفت‌و‌گو از خاطره حسین‌زاده

==============

انتهای پیام/68004/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول