اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد

تلاش برای تسهیل تردد گردشگران خارجی

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: برای تسهیل تردد گردشگران خارجی تلاش می‌شود به طوری که سازمان مرکزی در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

تلاش برای تسهیل تردد گردشگران خارجی

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای اینکه صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا کند سازمان مرکزی حذف روادید 70 کشور را دنبال می‌کند تا تردد گردشگران خارجی با سهولت بیشتری انجام بگیرد و افراد زیادی برای سفر به کشور به ویژه استان ما راغب شوند.

وی با بیان اینکه حذف روادید نیازمند بسترسازی و پیگیری جدی مسئولان است، ادامه داد: برای عملی شدن این موضوع در مورد 70 کشور مختلف دنیا به طور جدی تلاش می‌شود و سازمان مرکزی در صدد است که در این زمینه توفیق‌های لازم به دست آید تا سفر کردن از برخی کشورها فقط با گذرنامه انجام بگیرد.

امامی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری ورود 780 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان غربی تعهد شده، افزود: این رقم با آمار تعهد برخی استان‌های بزرگ و صنعتی برابر است، ولی با توجه به اینکه در این خطه ظرفیت‌های گردشگری زیادی وجود دارد این مسئولیت بر عهده استان ما گذاشته شده است.

وی انجام کارهای زیربنایی برای رونق صنعت گردشگری را خواستار شد و ابراز داشت: برای اینکه این استان کانون توجه مسافران به ویژه گردشگران خارجی قرار گیرد لازم است زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف فراهم شود و به عنوان مثال در گمرکات استان رفت و آمد مسافران در کوتاه‌ترین زمان انجام بگیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه در رسانه‌های جمعی باید برای تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بیشتر از گذشته اهتمام شود، متذکر شد: رسانه‌های جمعی اعم از مکتوب، صوتی و تصویری از این امکان برخوردار هستند که قابلیت‌های طبیعی و تاریخی استان را به تصویر بکشند.

امامی به برپایی جشنواره راهنمایان گردشگری به میزبانی ارومیه برای سه روز اشاره کرد و اذعان داشت: این جشنواره نیز فرصت خوبی برای بارورسازی و درآمدزایی توانمندی‌های گردشگری استان است.

انتهای پیام/‌61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول